در حال انجام...

انتقال دهنده صوت و تصویر بی سیم اپل تی وی Apple TV 3rd Gen Wireless Streaming Media Player

  • قابلیت پخش صوت و تصویر بدون نیاز به اینترنت
  • اتصال به سرویس رایانش ابری iCloud
  • پخش بدون delay در صورت استفاده از محصولات اپل
  • $58.66
تعداد

نکته: برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این نوع محصولات، به مقاله راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر مراجعه فرمایید.

Apple TV، یکی از بهترین محصولات کمپانی پر طرفدار اپل است که توجه بسیاری از علاقمندان به فن آوری را به خود جلب کرده است. اپل تی وی یک دستگاه خانگی کوچک و کم جا می باشد که مصرف کننده با اتصال آن به تلویزیون، می تواند کانال های تلویزیونی و شبکه های مختلف را از روی اینترنت تماشا نموده و همچنین فایل های صوتی و تصویری روی آی پد، آیفون و لپ تاپ خود را بر روی تلویزیون نمایش دهد.

فایل های صوتی و تصویری از روی موبایل، تبلت یا لپ تاپ ساخت اپل از طریق فن آوری AirPlay و به صورت بی سیم ( Wi-Fi ) به اپل تی وی منتقل می شود. Apple TV نیز از طریق کابل HDMI متصل به تلویزیون، آن را بر روی صفحه نمایش تلویزیون و با کیفیت HD نمایش می دهد. در واقع با اپل تی وی، تلویزیون به یک iPad بسیار بزرگ تبدیل می شود و تماشای آن برای تمام اعضای یک خانواده لذت بخش تر خواهد بود.

ویژگی ها و قابلیت های مهم

فیلم ها، شبکه های تلویزیونی، تصاویر، موسیقی و ... همه بر روی صفحه ی نمایش تلویزیون شما

Apple TV با بهره گیری از سیستم عامل iOS برای مصرف کننده سرگرمی های فراوانی را مهیا می نماید. هزاران فیلم سینمایی HD، برنامه های تلویزیونی موجود در آیتونز، موسیقی، تصاویر و انتقال صوت و تصویر از کامپیوتر بر روی تلویزیون، تعدادی از قابلیت های این دستگاه ساخت کمپانی اپل می باشد. نمونه هایی از این کانال ها و شبکه ها Netflix ،Youtube ،Fliker ،NBA و ... است. در این میان مهمترین کارایی Apple TV پخش محتوای iPad ،iPod و iPhone بر روی تلویزیون است.

دستگاهی کوچک، قدرتمند و کارا

Apple TV به قدری کوچک و سبک است که حتی به راحتی در دست جا می گیرد. این دستگاه بسیار قدرتمند، کم مصرف و بهینه بوده و توان مصرفی آن 6 وات می باشد یعنی حتی از یک چراق خواب بسیار کوچک نیز انرژی برق کمتری مصرف می کند.

به همراه اپل تی وی ریموت کنترل کوچکی عرضه می شود، که کاربر برای کنترل Apple TV و سوییچ بین شبکه ها و سرگرمی ها و قابلیت های آن می تواند از این دستگاه کنترل از راه دور استفاده کند. به علاوه اپلیکیشن مخصوص تبلت و گوشی های اپل نیز در App Store موجود می باشد که با نصب آن، از طریق iPhone و iPad مصرف کننده قادر به کنترل اپل تی وی خواهد بود. کمپانی اپل مثل همیشه تمام جوانب راحتی و آسایش مصرف کننده خود را در نظر گرفته است و حتی بر روی این اپلیکیشن، قابلیت کنترل از راه دور از طریق حرکات دست یا همان Gesture را مهیا کرده است. البته باید توجه داشت بعضی از قابلیت ها و امکانات اپل تی وی بر روی هر تلویزیونی عمل نخواهد کرد.

راه اندازی آسان و سریع

Apple TV نصب و راه اندازی ساده ای دارد، کافی است کابل پاور آن به پریز برق و یک کابل HDMI ( که به صورت جداگانه فروخته می شود ) به یک تلویزیون HD با کیفیت بالا متصل شود. همچنین جهت اتصال به شبکه های موجود و سرویس های آنلاین باید از طریق پورت Ethernet به سوییچ یا روتر متصل به اینترنت وصل شد. با پشتیبانی اپل تی وی از استانداردهای بی سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n امکان استریم محتوا از روی گوشی و آیپد با اتصال به شبکه وای فای خانگی نیز فراهم شده است.


اگر بخواهید مدیای موجود در iPhone و یا iPad را بر روی تلوزیون استریم کنید، کافی است بلوتوث این دستگاه ها را نزدیک Apple TV روشن نموده، تا اپل تی وی اطلاعات و تنظیمات مورد نیاز شبکه خانگی شما را به صورت خودکار دریافت کند. البته باید توجه داشت که این نحوه تنظیمات تنها با سیستم عامل 7 iOS و نسخه های بالاتر امکان پذیر می باشد و اگر آی پد یا آیفون نسخه پایین تری داشته باشید می توان آن را به نسخه 7 یا بالاتر به روزرسانی کنید و سپس از طریق BlueTooth به اپل تی وی متصل کنید. به این ترتیب تمام محتوای شما به صورت بی سیم از طریق شبکه وای فای به اپل تی وی انتقال داده می شود.

اتصال از طریق AirPlay

با استفاده از AirPlay، مصرف کننده به صورت بی سیم محتوای موجود در iPhone و یا iPad و iPad touch را از طریق اپل تی وی به صفحه نمایش تلویزیون، و یا به اسپیکر از طریق پورت خروجی صدای اپتیکال، می تواند انتقال دهد. تنها کافی است اپل تی وی و دستگاه اپل شما به یک شبکه مشترک وای فای متصل شوند. تکنولوژی AirPlay بر روی تمام سیستم عامل های iOS نسخه ی 4.3 به بالا و سیستم عامل Mac موجود می باشد.

برخلاف بسیاری دیگر از محصولات این حوزه که در بازار موجود است، برای استفاده از AirPlay نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار یا افزونه اضافه ای بر روی تجهیزات ساخت کمپانی اپل وجود ندارد. همانطور که پیش از این نیز ذکر شد پروتکل AirPlay به صورت ذاتی ( Default ) در تمامی دستگاه های ساخت کمپانی اپل مانند ( iPhone,iPod, iPad, Mac book و … ) نصب شده است. این نوع طراحی و آینده نگری شرکت اپل موجب شده است تا کاربران غیر حرفه ای به راحتی بتوانند از مجموعه این امکانات استفاده کنند و لذت ببرند.

با استفاده از فن آوری AirPlay می توانید با فشردن ایکون معروف AirPlay بر روی تلفن یا لپ تاپ خود به راحتی تصاویر یا موزیک را به تلویزیون منتقل کنید، همچنین از طریق اپل تی وی می توان تصویر صفحه نمایش دستگاه iOS و Mac و دیگر محتویات صفحات وب را از طریق اپلیکیشن AirPlay بر روی صفحه تلویزیون کیفیت بالا استریم نمود. به این قابلیت AirPlay Mirroring گفته می شود.

گوشی های iPhone 4s و مدل های بالاتر، iPad 2 و مدل های بالاتر، iPad Mini و iPod touch و کامپیوتر و لپ تاپ های Mac اپل از AirPlay Mirroring پشتیبانی می نمایند. هر عملی که بر روی آی پد یا آیفون انجام شود، بر روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شود. پس مصرف کننده به راحتی هر فیلم یا بازی و سرگرمی که بر روی دستگاه های iOS خود دارد را می تواند با دوستان و اطرافیان و خانواده بر روی تلویزیون تماشا کند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب Apple TV با استفاده از AirPlay، پخش بازی و ویدیو بر روی تلویزیون و کنترل آن از طریق دستگاه های اپل است.

برای هیجان دادن به بازی، می توان تصاویر اپلیکیشن بازی را از طریق Apple TV روی تلویزیون پخش کرد. در این صورت آیفون، آیپد یا آیپاد تبدیل به جویستیک بازی بی سیم می شود.

iCloud

اپل تی وی از ویژگی رایانش ابری iCloud نیز پشتیبانی می نماید. از طریق iCloud مصرف کننده می تواند فیلم ها و ویدیو های مورد علاقه خود را در iCloud اپل ذخیره نموده و از طریق Apple TV به آن متصل شده و فیلم را مشاهده نماید. در هر جایی بدون محدودیت مکانی یا زمانی و با استفاده از سیستم عامل iOS یا Mac OS X و اتصال به شبکه اینترنت می توان به حساب کاربری آی کلود دسترسی داشت. اپل تی وی نیز با توجه به اینکه به سیستم عامل iOS مجهز شده است، این امکان را ایجاد می کند تا عکس ها و تصاویر موجود در آی کلود بر روی صفحه نمایش تلویزیون شخص پخش شود.

از مزایای دیگر Apple TV می توان به این مورد اشاره نمود که اگر به وسیله iPhone، iPad، iPod، لپتاپ Mac به آن متصل شویم، می توان محتویات iCloud را مستقیما از روی Apple TV بر روی دستگاه های iOS و Mac مشاهده نمود و حتی آن ها را در این دستگاه ها از طریق اتصال بی سیم ذخیره کرد. به علاوه عکس این عمل نیز امکان پذیر است؛ یعنی می توان با یکی از دستگاه های iOS یا Mac OS X و ویندوز به iCloud متصل شد و محتوای آن را از طریق Apple TV بر روی تلویزیون خود نمایش داد.

Apple TV ساده ترین روش برای دسترسی به محتویات iCloud است. فارغ از اینکه با کدام دستگاه به iCloud متصل می شوید، می توانید به راحتی فیلم ها و تصاویر موجود در آی کلود را با تمام دستگاه ها، همزمان و بدون وقفه مشاهده کنید.

برای استفاده از ویژگی رایانش ابری از طریق آی پد، آی فون و لپ تاپ، سیستم عامل گوشی و تبلت شما باید نسخه iOS 5 و یا بالاتر بوده و سیستم عامل لپ تاپ اپل شما باید نسخه 10.7.5 و یا بالاتر باشد؛ و درصورت استفاده از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت، Windows 7 و Windows 8 این قابلیت را پشتیبانی می نمایند.

این نکته مهم است که اگر قصد دارید از طریق سیستم عامل ویندوز محتویات iCloud را از طریق اپل تی وی مشاهده کنید، می بایست که نرم افزار iTunes نسخه 10.3.1 و یا بالاتر روی ویندوز نصب باشد.

نرم افزار iTounes را می توان به صورت رایگان از سایت اپل دانلود کرد.

با نرم افزار آیتونز و اتصال به اینترنت می توان انواع موسیقی، فیلم و تصاویر دلخواه را مشاهده نمود. کافی است به اینترنت متصل شده و از منوی این اپلیکشن مدیای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. همچنین تمام محتوای ( موزیک یا فیلم )‌ مورد علاقه را می توان از آیتونز خریداری یا دانلود و پس از ذخیره کردن آن در iCloud، از طریق اپل تی وی بر روی تلویزیون استریم نمود.

علاوه بر این، این امکان برای مصرف کننده وجود دارد تا عکس ها و فیلم های دور همی خود را با استفاده از Apple TV بر روی تمام دیوایس های اپل خود در خانه و بر روی دستگاه دوستان و اقوام خود به اشتراک بگذارد.

پشتیبانی از بلوتوث

در صورت تمایل به استفاده از کیبورد، اپل تی وی با استفاده از فناوری بلوتوث این امکان را فراهم می کند تا کیبورد اپل به تلویزیون متصل شود. برای بهره مند شدن از این قابلیت باید نرم افزار Apple TV به ورژن 5.2 یا بالاتر بروز رسانی شود.

فرمت های تصویر، ویدیو، صدا

دستگاه انتقال دهنده صوت و تصویر اپل تی وی از تصاویر با فرمت JPEG ،GIF ،TIFF، و ویدیو با فرمت H.264 ،MPEG-4 ،M-JPEG و رزولوشن تصویر 1080 در حداکثر سرعت تصویر fps30 و فرمت های m4v، mp4، mov پشتیبانی می نماید.

از فرمت های صوتی پشتیبانی شده توسط این دستگاه می توان به AAC ،HE-AAC ،MP3 ،WAV ،Apple Lossless ،AIFF و صدای دیجیتال دالبی 5.1 کانال Surround اشاره نمود.

دستگاه تلوزیون مناسب برای Apple TV

مصرف کننده به هنگام خرید Apple TV باید دقت نماید که دستگاه تلویزیونی که قصد دارد از آن استفاده کند، دارای رزولوشن 1080x720p در حداقل کیفیت تصویر HD در فرکانس Hz60/50 باشد.
هیتاچی، JVC، LG، میتسوبیشی، NEC، سامسونگ، پاناسونیک، شارپ، توشیبا، سونی و ... برندهایی هستند که تلویزیون های با کیفیت بالای آن ها با اپل تی وی سازگار می باشند.

محتویات بسته این محصول و سیستم های مورد نیاز

پکیج این محصول شامل دستگاه اپل تی وی، ریموت کنترل، کابل پاور جهت اتصال به پریز برق و راهنمای استفاده کاربر می باشد.

برای استفاده و راه اندازی این دستگاه، سیستم و تجهیزات زیر مورد نیاز می باشد:

  • تلویزیون کیفیت بالا و دارای پورت HDMI
  • کابل HDMI جهت اتصال اپل تی وی به تلویزیون. ( در بسته این محصول کابل HDMI موجود نیست و این کابل باید جداگانه تهیه و خریداری شود. )
  • شبکه وای فای جهت استریم کردن محتوا و مدیا بر روی تلویزیون و یا شبکه کابلی برای اتصال Apple TV به اینترنت.
  • اکانت آیتونز جهت استفاده از ویدیو ها و موسیقی های این فروشگاه‌
  • اکانت iCloud جهت استفاده از فضای رایانش ابری
  • اپلیکیشن iTunes برای کامپیوترهای دارای سیستم عامل ویندوز 7 به بالا، جهت استریم کردن مدیا از کامپیوتر یا لپ تاپ بر روی تلویزیون از طریق Apple TV

جمع بندی

به طور کلی باید گفت که اگر شما از طرفداران کمپانی اپل هستید و از iPhone، iPad و مک بوک استفاده می کنید بهترین انتخاب برای انتقال بی سیم صوت و تصویر بر روی تلویزیون Apple TVست. در عین حال باید توجه داشته باشید که بعضی از سرویس های آنلاین ارایه شده توسط این دستگاه به خوبی در ایران عمل نمی کند و قبل از خرید باید در نظر داشت که هدف اصلی از تهیه این دستگاه، اتصال به این سرویس ها نباشد.

همچنین با Jailbreak کردن Apple TV، امکانات و قابلیت های جدیدتری به آن اضافه خواهد شد.

Wireless Media Streaming : امکانات و قابلیت ها
قابلیت پخش تمام صفحه نمایش ( Desktop Mirroring ) بلی
قابلیت پخش شبکه های اینترنتی بلی
قابلیت پخش فایل های موجود بر روی هارد و فلش خیر
قابلیت پخش فیلم 3D خیر
قابلیت پخش مستقیم بدون اتصال به اینترنت بلی
قابلیت پخش مستقیم بدون نیاز به شبکه خیر
قابلیت کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن موبایل بلی
قابلیت پخش مستقیم فایل های هارد متصل به شبکه ( Network Drive ) خیر
Wireless Media Streaming : سیستم عامل های سازگار
Android بلی : با استفاده از نرم افزار های واسطی مانند AppleTV AirPlay Media Player و ZappoTV
Linux خیر
Mac OS بلی : با استفاده از Air Play
Windows 8 و Windows 8.1 بلی : با استفاده از نرم افزار iTunes
Windows Vista و Windows 7 بلی : با استفاده از نرم افزار iTunes و نرم افزارهای واسطی مانند AirParrot
Windows XP بلی : با استفاده از نرم افزار iTunes
Wireless Media Streaming : پورت ها و رابط ها
A / V ( صوت و تصویر آنالوگ ) خیر
HDMI بلی : 1 پورت HDMI
Micro USB بلی : 1 پورت Micro USB جهت ارتقاء سیستم
USB خیر
اسلات کارت حافظه در جهت ذخیره سازی خیر
پورت شبکه بلی : 1 پورت 10/100Mbps
پورت صدای اپتیکال بلی : 1 پورت جهت اتصال به بلندگو و اسپیکر
Wireless Media Streaming : استانداردها و پروتکل ها
استانداردها و استانداردهای بی سیم WiFi-802.11 a/g/b/n
استانداردهای انتقال صوت و تصویر Air Play
امنیت و رمزنگاری WPA, WPA2
Wireless Media Streaming : صوت و تصویر
حداکثر کیفیت تصویر 1920x1080p
Wireless Media Streaming : پاور
برق مصرفی ( خروجی آداپتور ) -
حداکثر توان مصرفی 6W
Wireless Media Streaming : مشخصات فیزیکی
ابعاد 23x98x98mm
استاندارد فیزیکی و بدنه -
جنس بدنه -
دمای کاری 0 درجه تا 35 درجه سانتی گراد
رطوبت کاری 5% تا %90 non-condensing
وزن 0.27Kg
Wireless Media Streaming : عمومی
موجودی بسته راهنمای نصب و راه اندازی، کابل برق و ریموت کنترل
در حال انجام...

از طریق فرم زیر می‌توانید در مورد این محصول، نظر داده یا به آن امتیاز دهید:

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
کد امنیتی

جدیدترین محصولات

Loading...