در حال انجام...

انتقال دهنده صوت و تصویر بی‌ سیم باکسی باکس دی لینک D-Link DSM-380 Boxee Box

  • قابلیت پخش فایل های موجود بر روی هارد و فلش
  • قابلیت پخش مستقیم فایل های هارد متصل به شبکه ( Network Drive )
  • سازگار با سیستم عامل های Linux ،Windows و Mac Os
تعداد

امروزه با بالا رفتن پهنای باند اینترنت و با توجه به تنوع محتوای ویدئویی دنیای اینترنت، علاقه کاربران به تماشای کانال‌های اینترنتی یوتیوب و نت فلیکس و... بالا رفته است. در همین راستا کمپانی‌های مختلف محصولات متنوعی در رده‌های قیمتی متفاوت تولید کرده‌اند که هر یک می‌توانند دنیای نویی از محتوای ویدیویی را به تلویزیون‌های کاربران بیاورند. به عنوان مثال اگر به دنبال روشی ارزان قیمت برای مشاهده ویدئوها باشید می‌توانید از یک کروم‌کست استفاده کنید و از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ خود محتوای ویدئویی را به نمایشگر بزرگ تلویزیون‌تان منتقل کرده و از آن لذت ببرید. اما اگر به دنبال محصولی با امکانات بیشتر باشید می‌توانید از ست‌تاپ‌باکس‌هایی چون تلویزیون اپل و گوگل و... استفاده نمایید که ویدئوهای کانال‌های مورد علاقه‌تان را از طریق یک رابط کاربری پیشرفته با امکانات و ویژگی‌های متنوع روی تلویزیون پخش می‌کنند. یکی از پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین ست‌تاپ‌باکس‌های استریمینگ ویدئو، باکسی باکس DSM-380 ساخت کمپانی D-Link است.

Boxee یک نرم افزار است که در سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرد و هدف این نرم افزار تغییر دریچه نگاه به ویدئو و تلویزیون بوده است. این نرم افزار در ابتدا با جمع آوری بسیاری از شبکه های ویدئویی آنلاین نظیر Youtube و Netflix سعی در ایجاد محیطی عالی برای کاربران نموده است.

زمانی که کمپانی D-Link جهت ارائه یک محصول با Boxee به توافق رسید در نهایت آنچه به بازار ارائه شد D-Link Boxee Box محصولی است که در زمره محصولاتی نظیر Apple TV و Chromecast قرار دارد. اما آنچه که شایان توجه است این است که از باگزی باکس می توانید انتظاری بیش از Apple TV یا کروم کست داشته باشید.

در ادامه جهت آشنایی بیشتر با D-Link Boxee Box DSM-380 با ما باشید.

۱- ظاهر باگزی باکس DSM-380

ظاهر باگزی باکس شبیه هیچ دستگاه و گجت دیگری که تا به حال دیده اید نیست. طراحی نوین و بدیع این دستگاه زیبایی خاصی دارد. با افتخار می توانید آن را در کنار تلویزیون قرار دهید.

طراحی این دستگاه بر خلاف سایر ست‌تاپ‌باکس‌ها مثل Apple TV یا Google TV که ابعاد کوچکی دارند تا در کنار تلویزیون دیده نشوند، نسبتا بزرگ‌تر است و گویی این موضوع عامدا صورت گرفته تا دستگاه دیده شود. Boxee Box ابعاد ۱۱۵ در ۱۱۵ در ۱۱۵.۵ میلی‌متر و وزنی معادل با ‍۱.۱۳ کیلوگرم دارد. شکل کلی دستگاه یک مکعب ناقص مشکی‌رنگ است که در یک وجه آن نمایشگر به شکل پنهان قرار گرفته و با روشن شدن دستگاه می توان آن را تشخیص داد.

۲- سخت افزار باگزی باکس D-Link Boxee Box DSM-380

باگزی باکس میتواند به صورت بی سیم به شبکه Wi-Fi خانگی متصل شود. همچنین در صورتیکه نیاز باشد می توان Boxee Box را از طریق درگاه اتصال کابلی به شبکه LAN متصل نمود. این آزادی انتخاب در نوع اتصال به شبکه در هیچ یک از دیگر رقبا نظیر Apple TV یا Chromecast وجود ندارد.

این دستگاه را می توانید از طریق درگاه HDMI یا Optical به تلویزیون متصل کنید. از طرف دیگر در صورتیکه که سیستم صدای حرفه ای داشته باشید می توانید باگزی باکس را از طریق خروجی استریو به سیستم صوتی حرفه ای متصل کنید. در این صورت می توان فلش موزیک را به یکی از دو درگاه USB متصل نمود و با استفاده از ریموت کنترل موزیک مورد علاقه را از روی صفحه تلویزیون انتخاب و از طریق سیستم صوتی حرفه ای پخش کرد.

درگاه های USB تعبیه شده روی این دستگاه توانایی خواندن انواع فایل های صوتی و تصویری را از روی هارد دیسک یا فلش مموری را دارد.
دو درگاه USB ، درگاه اتصال Optical و استریو و همچنین امکان اتصال به شبکه LAN چیزی نیست که در هیچ یک از رقبای این محصول یکجا بیابید.

۳- ریموت کنترل

ریموت کنترل این دستگاه چیزی شبیه به ریموت کنترل Apple TV ست اما با یک تفاوت بسیار بزرگ !

ریموت کنترل باگزی باکس دارای یک صفحه کلید کامل است. چیزی که در انجام تنظیمات و جستجو در سایت های اینترنتی می تواند بسیار موثر باشد.

یکی از جذابترین بخش‌های این دستگاه، کنترل از راه دور آن است، که طراحی متفاوت و بسیار کاربردی دارد. ریموت کنترل باکسی باکس به صورت دو طرفه طراحی شده. در سمت اصلی که بسیار خلوت و ساده طراحی شده شما فقط یک پد جهت دار برای حرکت در منو‌ها و یک دکمه انتخاب در وسط پد می‌بینید، که در بالای آن دکمه پخش و نگه داشتن تصویر (Play/Pause) و در پایین پد جهت‌دار نیز یک دکمه منو قرار گرفته است. به همین سادگی و در واقع برای انجام عملیات اصلی شما به چیزی بیش از این دکمه‌ها نیاز ندارید و این در تجربه کاربری کلی Boxee Box تاثیر مثبتی دارد. اما در سوی دیگر دستگاه ریموت، یک صفحه کلید کامل QWERTY به همراه سایر دکمه‌ها را مشاهده می‌کنید که از طریق آن می‌توان به راحتی برای اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، نوشتن توضیحات، نام‌گذاری فایل‌ها، جستجوی محتوا و... استفاده نمود. ابعاد این ریموت کنترل نیز ۱۴۶ در ۴۳ در ۱۴ میلی‌متر است.

ریموت کنترل باگزی باکس از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برای ارتباط با باگزی باکس استفاده می کند، با توجه به استفاده از این فن آوری دیگر نیاز نیست که ریموت کنترل را به سمت باگزی باکس نشانه بگیرید تا بتوانید با آن کار کنید، این فن آوری سبب می شود که ریموت کنترل از فاصله های دورتر ( حدود ۳۰ متر ) نیز بدون نشانه رفتن ریموت به سمت باگزی باکس استفاده کنید.

۴- باگزی باکس به عنوان پخش کننده شبکه های تلویزیونی آنلاین

نرم افزار باگزی به عنوان سیستم عامل سخت افزار Boxee Box که توسط شرکت دی لینک توسعه داده شده است، یک نرم افزار جهت پخش شبکه های تلویزیونی آنلاین است. شبکه هایی نظیر Youtube ،NetFlixx ،vimeo دارای نرم افزار (app) مخصوص به خود در باگزی باکس هستند که شما با انتخاب هر یک از این app ها می توانید ویدئوهای ذخیره شده روی این شبکه ها را ببینید . البته که شاید این کاربرد باگزی باکس برای کاربران ایرانی، زیاد مورد توجه نباشد. اکثر این شبکه ها در ایران فیلتر هستند. خوب است که توجه داشته باشید که باگزی باکس یک مرورگر دارد که شما با این مرورگر می توانید سایت های دیگری نیز نظیر aparat را ببینید و ویدئو های این شبکه ها را نیز پخش کنید.

Boxee در واقع یک نرم‌افزار کاربردی برای استریم ویدئو است که به تازگی توسط سامسونگ خریداری شده و باکسی باکس دی‌-‌لینک از این نرم‌افزار به عنوان رابط کاربری خود استفاده می‌نماید. رابط کاربری باگزی بسیار ساده و زیبا است و کاربر به هیچ عنوان در آن دچار سردرگمی نمی‌شود. همه چیز به راحتی و به سرعت در دسترس است. گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب محتوا وجود دارد که می‌توان با استفاده از ریموت کنترل دستگاه بین آنها حرکت کرده و ویدئوی مورد نظر را به نمایش درآورد.

شما می‌توانید محتوای مورد نظرتان در وبگردی روزانه را از طریق اپلیکیشن‌ها و افزونه‌ها برای پلتفرم‌ها و مرورگرهای مختلف به لیست باکسی خود اضافه نمایید تا وقتی به خانه می‌روید آنها را تماشا کنید و لذت ببرید. این محتواها می‌تواند فیلم‌ها و سریال‌های نتفلیکس (فقط در ایالات متحده و کانادا)، ویدئوهای TED، ویدئوکلیپ های متنوع یوتیوب و پاندورا، شبکه‌های خبری چون CNN و ABS و CNET یا حتی تصاویر فلیکر و پیکاسا باشد. برخی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و سرویس های استریم اینترنتی نیز روی باکسی باکس وجود دارند که می‌توان از آنها به سادگی استفاده کرد.

پروتکل‌های مورد استفاده این ابزار جذاب نیز تنوع بالایی دارند و علاوه بر امکان وارد کردن DNS و استفاده از استاندارد انتقال داده DLNA می‌توانید روی دستگاه‌تان VPN نیز وارد نمایید.

DSM-380 Boxee Box دی‌ لینک می‌تواند فیلم‌ها و ویدئوهای Full HD با رزولوشن 1080p را نیز پخش کند. مسلما برای کاربران ایرانی برخی از سرویس‌ها و کانال‌ها در دسترس نخواهند بود و از بین گزینه‌های موجود نیز بسیاری نیاز به خریداری حق اشتراک دارند که کمی کار را دشوار می‌سازد، اما لازم به ذکر است که D-Link این امکان را فراهم نموده تا از لحظه راه‌اندازی و اتصال به اینترنت به مدت یک ماه، کاربر بتواند به تمامی سرویس ها و کانال‌ها بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغی دسترسی داشته باشد. البته پس از پایان دوره یک ماهه برای استفاده از سرویس‌های پولی باید حق اشتراک انها را خریداری کنید. در ادامه می‌توانید لیست برخی از مهم‌ترین کانال‌ها، سرویس‌های استریمینگ فیلم و موزیک و سرویس‌های اشتراک عکس پشتیبانی شده توسط باکسی باکس را مشاهده نمایید.

  • Netflix (قابل دسترس در آمریکا و کانادا)
  • youtube
  • pandora
  • picasaWeb (سرویس اشتراک عکس گوگل)
  • MtV Music
  • mySpacetV
  • Comedy Central
  • Flickr(سرویس اشتراک عکس یاهو)
  • Cnet
  • CBS
  • Cnn
  • aBC
  • BBC
  • Joost
  • last.fm
  • Spotify (سرویس استریم موزیک)

۵- باگزی باکس Apple Airplay

باگزی باکس از پروتوکل Airplay پشتیبانی می کند. این بدین معنی ست که در صورتیکه شما فیلم یا موزیکی را از روی MAC ،iPhone ،iPad یا iPod پخش کنید می توانید با انتخاب گزینه airplay و پخش روی Boxee آن را به صورت بی سیم به تلویزیون یا پروژکتور انتقال دهید.
با این امکان باگزی باکس تمامی کارهای اپل تی وی را به خوبی انجام می دهد با این تفاوت که روی Boxee Box درگاه ها و پورت هایی وجود دارد که روی اپل تی وی وجود ندارد و کارایی باگزی باکس را نسبت به Apple TV متفاوت خواهد کرد.

۷- نرم‌افزار، رابط کاربری

شما می‌توانید از دستگاه اندرویدی یا iOS خود به عنوان ریموت کنترل استفاده نمایید. بدین ترتیب علاوه بر امکان بهره‌گیری از دستورات صوتی می‌توانید دستگاه کنترل کننده خود را به شکلی که با آن راحت‌ترید طراحی کرده و از آن استفاده کنید. نکته‌ی جالب در مورد این دستگاه این است که بلافاصله پس از اتصال گوشی هوشمند یا تبلت به آن فارغ از نوع سیستم عامل به کار رفته، Boxee Box به طور خودکار دستگاه را شناسایی کرده و برای آن یک پیغام جهت انجام تنظیمات ارسال می‌نماید. این موضوع در مورد کلیه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل‌ iOS اپل و اندروید گوگل صدق می‌کند. پس از اتصال گوشی یا تبلت به دستگاه منتظر پیغام باکسی باکس باشید!
همچنین پس از اتصال هارد اکسترنال یا حافظه‌ی فلش به باکسی باکس، دستگاه به صورت خودکار تمامی فایل‌ها را اسکن می‌کند و تمامی موارد تصویری، ویدیویی و صوتی به صورت مرتب شده و در غالب یک لیست به کاربر ارائه می‌شود. این موضوع باعث خواهد شد تا عملیات یافتن فایل‌ها بیش از پیش ساده‌تر شود.

۸- سخن آخر

D-Link توانسته دستگاهی را ارائه دهد که علاوه بر زیبایی ظاهری و بهره‌گیری از یک ریموت کنترل کاریردی و عالی، محتوا را به شکل ساده و سرراست به کاربر انتقال دهد. این دستگاه خوش‌ساخت می‌تواند در زیر تلویزیون شما قرار گرفته و آن را به یک ابزار هوشمند با امکان دسترسی به دنیای اینترنت تبدیل نماید. بهره‌گیری از امکانات ویژه مثل امکان اتصال VPN و پشتیبانی از درگاه‌ها و ورودی/خروجی‌های متنوع این ابزار را در بین رقبا به محصولی منحصر به فرد بدل می‌سازد.

باکسی‌باکس از رابط کاربری باکسی بهره می‌گیرد که در عین حفظ زیبایی، سادگی و کاربرپسند بودن را از یاد نبرده و به کمک کنترل یا اتصال ابزارهای هوشمند مثل تلفن هوشمند می‌توان به راحتی آن را کنترل نمود.
اتصال و راه‌اندازی دستگاه با وجود قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار، کاری بسیار ساده و به دور از پیچیدگی است و پس از راه‌اندازی می‌توانید از گستره وسیع کانال‌ها و سرویس‌های استریمینگ موزیک و ویدئو و اشتراک عکس و شبکه های اجتماعی لذت ببرید. به کمک اپلیکیشن‌ها و افزونه‌ها می‌توانید محتواهای ویدئویی که در طول روز نظرتان را جلب می‌کنند ذخیره کرده و در انتهای روز در منزل آنها را از طریق باکسی باکس مشاهده کنید.

امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌ها به صورت بی‌سیم با استفاده از باکسی باکس یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی این محصول تلقی می‌شود.

DSM-380 دی لینک از ویدئوهای 1080p یا Full HD پشتیبانی می‌کند و می‌توانید فیلم‌های روز را با بهترین کیفیت در آن مشاهده کنید. با خرید این دستگاه به مدت یک ماه به صورت رایگان به تمام سرویس‌های پشتیبانی شده توسط آن دسترسی خواهید داشت. همچنین در میهمانی‌ها و اوقاتی که دوست دارید به اتفاق خانواده به تماشای فیلم بنشینید، باکسی باکس بهترین و هوشمندانه ترین گزینه‌ی شما خواهد بود.

Wireless Media Streaming : امکانات و قابلیت ها
قابلیت پخش تمام صفحه نمایش ( Desktop Mirroring ) خیر
قابلیت پخش شبکه های اینترنتی بلی
قابلیت پخش فایل های موجود بر روی هارد و فلش بلی
قابلیت پخش فیلم 3D خیر
قابلیت پخش مستقیم بدون اتصال به اینترنت خیر
قابلیت پخش مستقیم بدون نیاز به شبکه خیر
قابلیت کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن موبایل خیر
قابلیت پخش مستقیم فایل های هارد متصل به شبکه ( Network Drive ) بلی
Wireless Media Streaming : سیستم عامل های سازگار
Android خیر
Linux بلی : با استفاده از File Sharing
Mac OS بلی : با استفاده از SMB
Windows 8 و Windows 8.1 بلی : با استفاده از Windows network shares
Windows Vista و Windows 7 بلی : با استفاده از Windows network shares
Windows XP بلی : با استفاده از Windows network shares
Wireless Media Streaming : پورت ها و رابط ها
A / V ( صوت و تصویر آنالوگ ) بلی : 1 پورت A/V
HDMI بلی : 1 پورت HDMI 1.3
Micro USB خیر
USB بلی : 2 پورت USB 2.0
اسلات کارت حافظه در جهت ذخیره سازی بلی : کارت حافظه SD و SDHD تا ظرفیت 32GB
پورت شبکه بلی : 1 پورت 10/100Mbps
پورت صدای اپتیکال بلی : 1 پورت S/PDIF
Wireless Media Streaming : استانداردها و پروتکل ها
استانداردها و استانداردهای بی سیم WiFi-802.11 b/g/n
استانداردهای انتقال صوت و تصویر -
امنیت و رمزنگاری WEP, WPA, WPA2, پشتیبانی از WPS
Wireless Media Streaming : صوت و تصویر
حداکثر کیفیت تصویر 1080p ( Full HD )
Wireless Media Streaming : پاور
برق مصرفی ( خروجی آداپتور ) 12V DC, 2A
حداکثر توان مصرفی -
Wireless Media Streaming : مشخصات فیزیکی
ابعاد 115x115x115mm
استاندارد فیزیکی و بدنه -
جنس بدنه -
دمای کاری 0 درجه تا 40 درجه سانتی گراد
رطوبت کاری 10% تا %90 RH non-condensing
وزن -
Wireless Media Streaming : عمومی
موجودی بسته راهنمای نصب و راه اندازی، کابل HDMI، کابل برق و ریموت کنترل
در حال انجام...

از طریق فرم زیر می‌توانید در مورد این محصول، نظر داده یا به آن امتیاز دهید:

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
کد امنیتی

جدیدترین محصولات

Loading...