در حال انجام...

انتقال دهنده صوت و تصویر بی‌ سیم کروم کست گوگل Google Chromecast

  • قابلیت کار بر روی لپ تاپ به هنگام پخش کردن صوت و تصویر بر روی تلوزیون
  • بروزرسانی مداوم firmware توسط گوگل
  • امکان افزایش توانمندی ها توسط اپلیکیشن های جدید موبایل و تبلت و افزونه های مرورگر کروم
  • سازگار با همه سیستم عامل ها
  • $32.68
تعداد

نکته: درصورتی که این محصول را خریداری کرده اید و در نصب و راه اندازی آن با مشکل مواجه شده اید، می توانید از این لینک راهنمای نصب و راه اندازی را مشاهده نمایید : "راهنمای نصب و راه اندازی و انتقال بی سیم صوت و تصویر به وسیله Chromecast". همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این نوع محصولات، به مقاله "راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر" مراجعه فرمایید.

کروم‌کست دستگاه کوچکی است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی محتوای چندرسانه‌ای مانند فیلم، موسیقی و عکس را هم زمان با پخش شدن بر روی گوشی، تبلت و کامپیوتر خود، بر روی تلویزیون نیز تماشا کنید.

گوگل، اولین بار خرداد ماه سال 2013 کروم‌کست را معرفی کرد و در مدت زمان کوتاهی پس از آن نیز فروش جهانی آن آغاز شد. این محصول در انتهای سال 1392 توسط آرمانیکا برای اولین بار در ایران عرضه شد.

خوشبختانه گوگل در طراحی واسط نرم‌افزاری کروم‌کست طوری عمل کرده که اکثر افراد می‌توانند از این محصول استفاده کنند و بر خلاف تصور بسیاری از کاربران، استفاده از کروم‌کست تنها به سیستم عامل اندروید محدود نشده است. کروم‌کست را می‌توان با دستگاه‌های اندرویدی ( نسخه 2.3 به بالا )، دستگاه‌های ساخت اپل مانند آیپد، آیپاد و آیفون مجهز به سیستم عامل iOS ( نسخه‌ی 6 به بالا )، لینوکس، ویندوز 7 و سیستم عامل مکینتاش ( نسخه‌ی 10.7 به بالا ) مورد استفاده قرار داد.

برای استفاده از کروم کست می‌توان با اتصال به پورت HDMI تلویزیون، در دستگاه‌های موبایل و تبلت از طریق اپلیکیشن ChromeCast و نرم افزارهای سازگار با آن و در کامپیوتر از طریق مرورگر گوگل کروم آن را مدیریت کرد.

نقاط ضعف و قوت

کیفیت بالای تصاویر و ویدیوهای پخش شده در تلویزیون، اندازه بسیار کوچک، کیفیت بسیار خوب صدا و در نهایت قیمت فوق‌العاده آن که یکی از فاکتورهای اصلی برای وسوسه کردن خریداران تلقی می‌گردد، از مهم ترین نقاط قوت آن بشمار می رود.

همچنین گوگل هنگام طراحی این محصول ظرافت هایی را در نظر گرفته است که هر کدام به صورت ویژه ای این محصول را از محصولات هم قطار خود متمایز می کند.
نخست اینکه کروم کست برای پخش محتوای چند رسانه ای از روی کامپیوتر ( Windows ,Mac ,Linux ) به جای استفاده از نرم افزارهای متفرقه نظیر MirrorOP، با هوشمندی تمام از مرورگر کروم و یک افزونه مخصوص آن بهره جسته است. محبوبیت و دسترس بودن این مرورگر و رایگان بودن افزونه آن، خیال کاربران را از سازگاری این محصول با دستگاه کامپیوتر و یا لپ تاپ خود برطرف کرده است.
نکته دوم اینکه هنگام انتشار مولتی مدیا از طریق مرورگر کروم، ChromeCast دو گزینه "انتشار مرورگر" و "انتشار تمام صفحه نمایش" را دراختیار شما می گذارد. لذا در زمان هایی که ضرورتی موجود نیست می‌توانید از گزینه "انتشار تمام صفحه نمایش" و در زمانی که مثلاً در اتاق کنفرانس هستید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید دیگران Desktop کامپیوتر شما را ببینند می‌توانید از گزینه "تنها انتشار همین تب" استفاده کنید و بدین ترتیب در حالی که محتوای مورد نظر بر روی تلویزیون در حال پخش است شما می‌توانید براحتی و بدون اینکه خللی در کست کردن ایجاد شود با لپ تاپ خود کار کنید.

اما دارا نبودن اپلیکیشن مخصوص به خود با برند گوگل برای مدیریت پخش محتوای چندرسانه ای بر روی تبلت و موبایل یک نقطه ضعف به حساب می آید. البته این مشکل با بوجود آمدن نرم افزارهایی که برای کار با کروم کست طراحی شده اند و نیز با افزایش تعداد نرم افزارهایی که از کروم کست پشتیبانی می کنند تقریبا حل شده است. به گونه ای که هم اکنون چندین و چند نرم افزار اختصاصی برای کست کردن فیلم، موسیقی و تصویر ( چه از روی اینترنت و چه از روی موبایل ) را می توان در Google Play و App Store یافت.
لیست این نرم افزار ها را می توانید در اینجا مشاهده کنید. پیشنهاد آرمانیکا EZCast است که نه تنها تلفن های همراه اندروید و اپل را پشتیبانی می کند بلکه تقریبا تمام امکانات اپلیکیشن های دیگر را نیز دارد.

کروم کست برای کارکردن همیشه نیاز به اینترنت دارد. هرچند که chromecast از این اینترنت تنها برای اتصال به سرورهای گوگل استفاده می کند و زمانی که شما ویدئویی را کست می کنید هیچ اینترنتی مصرف نمی شود اما به هر حال این خصوصیت نسبت به دستگاه هایی که بدون نیاز به اینترنت این کار را انجام می دهد یک نقطه ضعف برای این محصول ایجاد میکند. نکته دیگر در این خصوص نیاز این دستگاه به آپدیت شدن در راه اندازی اولیه است که بسته شدن آی پی های ایران توسط گوگل ( متاثر از تحریم های بین المللی )، انجام این کار را به عملی سخت برای کاربران تبدیل کرده است. البته این کار توسط کارشناسان آرمانیکا انجام شده است و در صورت بروز مشکل در نصب و راه اندازی کروم کست خود، می توانید با بخش فنی آرمانیکا تماس بگیرید تا کارشناسان آرمانیکا جزئیات صحیح انجام این کار را در اختیار شما قرار دهند.

جمع‌بندی

کروم‌کست دستگاهی است که در حال حاضر نمی‌توان آن را رقیبی سرسخت برای محصولات مشابهی همچون AppleTV دانست. اما با داشتن ویژگی‌هایی که پیش تر در قسمت نقاط ضعف و قوت از آن یادبرده شد و از همه مهم‌تر قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با محصولات مشابه، بزودی آن را به محصولی برجسته در این حوزه تبدیل خواهد شد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این نوع محصولات، به مقاله راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر مراجعه فرمایید.

Wireless Media Streaming : امکانات و قابلیت ها
قابلیت پخش تمام صفحه نمایش ( Desktop Mirroring ) بلی
قابلیت پخش شبکه های اینترنتی بلی
قابلیت پخش فایل های موجود بر روی هارد و فلش خیر
قابلیت پخش فیلم 3D خیر
قابلیت پخش مستقیم بدون اتصال به اینترنت خیر
قابلیت پخش مستقیم بدون نیاز به شبکه خیر
قابلیت کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن موبایل بلی
قابلیت پخش مستقیم فایل های هارد متصل به شبکه ( Network Drive ) خیر
Wireless Media Streaming : سیستم عامل های سازگار
Android بلی : با استفاده از نرم افزار های مربوط به Chromecast در نسخه 2.3 اندروید و بالاتر
Linux بلی : با استفاده از افزونه مورد نیاز کروم کست
Mac OS بلی : با استفاده از مرورگر کروم
Windows 8 و Windows 8.1 بلی : با استفاده از مرورگر کروم
Windows Vista و Windows 7 بلی : با استفاده از مرورگر کروم
Windows XP بلی : با استفاده از مرورگر کروم
Wireless Media Streaming : پورت ها و رابط ها
A / V ( صوت و تصویر آنالوگ ) خیر
HDMI بلی : 1 رابط HDMI
Micro USB بلی : 1 پورت Micro USB جهت تامین برق دستگاه
USB خیر
اسلات کارت حافظه در جهت ذخیره سازی خیر
پورت شبکه خیر
پورت صدای اپتیکال خیر
Wireless Media Streaming : استانداردها و پروتکل ها
استانداردها و استانداردهای بی سیم WiFi-802.11 b/g/n
استانداردهای انتقال صوت و تصویر -
امنیت و رمزنگاری WEP, WPA, WPA2
Wireless Media Streaming : صوت و تصویر
حداکثر کیفیت تصویر 1080p ( Full HD )
Wireless Media Streaming : پاور
برق مصرفی ( خروجی آداپتور ) -
حداکثر توان مصرفی -
Wireless Media Streaming : مشخصات فیزیکی
ابعاد 72x35x12mm
استاندارد فیزیکی و بدنه -
جنس بدنه -
دمای کاری -
رطوبت کاری -
وزن 0.034Kg
Wireless Media Streaming : عمومی
موجودی بسته راهنمای نصب و راه اندازی، کابل برق Micro USB به USB، شارژر USB و کابل افزایش دهنده HDMI
در حال انجام...

از طریق فرم زیر می‌توانید در مورد این محصول، نظر داده یا به آن امتیاز دهید:

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
کد امنیتی

جدیدترین محصولات

Loading...