در حال انجام...

ساعت هوشمند پبل اورجینال pebble Original Smartwatch

  • اتصال به تلفن های همراه و تبلت از طریق فناوری بلوتوث 4.0
  • توانایی دریافت پیامک، تماس های دریافتی و ایمیل های شما توسط نرم افزارهای مربوطه
  • توانایی نمایش آب و هوا، میزان پیاده روی، اطلاعات دستبند JAWBONE UP و ... توسط نرم افزارهای مربوطه
  • دارای "LCD 1.26 سیاه و سفید
  • دارای باتری با حداکثر ماندگاری 7 روز
  • سازگار با سیستم عامل اندروید 2.3.3 و بالاتر و سیستم عامل iOS 5 و بالاتر
  • $97.21

گزینه‌های خرید
رنگ
تعداد

ساعت هوشمند پبل با یک ایده بسیار ساده شروع و در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شد:
- چه خوب می شد که یک ساعت مچی بتواند به تلفن همراه هوشمند متصل شود و اپلیکشن ها و نرم افزار های زیادی روی آن اجرا شود.

Pebble یکی از اولین هایی ست که تجارب موفقی در زمینه تولید ساعت هوشمند داشته است. ایده تولید ساعت هوشمند پبل ( pebble smartwatch ) بیشتر شبیه تولید یک گجت واقعی مانند آنچه در فیلم دیک ترسی ( Dick Tracy ) دیده بودیم، بوده است و نه با کانسپت بسیاری از محصولات نظیر Microsoft SPOT WATCH یا Casio Databank که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشتند.

یک ساعت مچی که می تواند به تلفن هوشمند شما متصل شود و در عین حال توانایی اجرای هزاران نرم افزار و اپلیکیشن را دارد. این روزها دنیا روی چرخ نرم افزارها به جلو می رود، گویا زمان خرید محصولات گران قیمت و کم کاربردی نظیر ساعت های مچی امگا و رادو به پایان رسیده است. شاید بهتر باشد به جای پرداخت پول های زیاد بابت خرید ساعت های گران قیمتی که تاریخ را به سختی و نصفه و نیمه کاره نشان می دهند و بزرگترین هنرشان دارا بودن کورنومتر است، به استفاده از ساعت هایی رو بیاوریم که توانایی نشان دادن تاریخ را به میلادی، شمسی، قمری و همچنین انواع و اقسام کورنومترها را در دل خود نهفته دارند و علاوه بر این می توانند برای ساعات خواب و بیداری و خوردن داروها به ما هشدار بدهند. همچنین می توانند پیغام ها و ایمیل ها را نشان دهند و بسیاری کارهای دیگری که در سال ۱۹۹۰ در فیلم دیک تریسی بیشتر به رویا و خیال پردازی شبیه بوده است.

در سالهای اخیر بسیاری از تولید کنندگان نظیر سونی و سامسونگ سعی در تولید و ساخت ساعت های مچی هوشمند داشته اند. پبل قبل از همه این تولید کنندگان اقدام به تولید ساعت مچی هوشمند نموده است. این روزها به نظر می رسد در حالی که شاید Smartwatch های ساخت دیگر شرکت ها در میان خریداران به چندان اقبالی دست نیافته باشد، ولی استفاده کنندگان از pebble smartwatch هر روز در حال افزایش هستند.

آیا مفاهیم ذکر شده در کنار ایده pebble باعث شده است که pebble Smartwatch بهترین ساعت هوشمند بازار باشد؟

در حال حاضر قبل از معرفی نهایی Apple watch و عرضه آن در بازار تصور می کنیم که پاسخ این سوال مثبت است. این تصور به این دلیل است که پبل همواره سعی کرده که چیزی بیش از دیگر رقبا در چنته داشته باشد و ساعت هوشمند کامل و ضد آبی در بازار عرضه کند که صدها نرم افزار کاربردی روی آن اجرا می شوند و این روزها بیش از پیش با iOS شرکت اپل و اندروید سازگار است. اینها دلایلی ست که ما را بر آن داشته است که pebble smartwatch این روزها برترین محصول پوشیدنی هوشمند بازار است.

مدل های مختلف ساعت هوشمند پبل

در حال حاضر دو مدل ساعت هوشمند پبل در بازار عرضه می شود. مدل گرانتر pebble steel است که جنس بدنه آن کلا فلزی ست و شفافیت خاصی دارد. مدل دیگر pebble original است که جنس بدنه اش تمام پلاستیکی ست. انتخاب هر یک از این مدل ها کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد و کارایی دو مدل هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.

سخت افزار پبل

ساعت هوشمند پبل دارای یک صفحه نمایش مستطیلی به بزرگی 1.26 اینچ و از نوع "E-paper" با رزولوشن 144x168 پیکسل است. این صفحه نمایش ساخت کمپانی معروف شارپ است.

pebble smartwatch در پنج رنگ متفاوت عرضه می شود، مشکی، خاکستری، نارنجی، قرمز و سفید. برحسب ادعای وب سایت پبل صفحه تمام پلاستیکی آن ضد خش است در صورتیکه طی سه هفته استفاده معمول و روزانه و نگهداری با دقت از آن تعدادی خش های ریز روی صفحه ساعت افتاده است. بند تمام پلاستیکی آن بسیار راحت و مطلوب است و با توجه به سبکی آن بعد از مدتی استفاده، دیگر آن را اصلا حس نخواهید کرد.

ساعت هوشمند پبل تا ۵ بار زیر آب قابل استفاده است و برای استفاده های معمول روزانه نظیر استفاده در حمام یا در استخر طراحی شده است.

صفحه این ساعت لمسی نیست اما ۴ دکمه ای که روی ساعت تعبیه شده است به خوبی پاسخگوی تمامی نیازهای استفاده کننده است و اصولا اصلا نیازی به تعبیه صفحه لمسی وجود ندارد، همچنین از نظر نویسنده تعبیه صفحه لمسی روی ساعت مچی کار خیلی جالبی هم نیست. سایز کوچک صفحه و اصولا ذات این وسیله ( که همواره قرار است روی مچ یکی از دستان بسته شود ) کار با آن را بسیار سخت خواهد کرد.

ساعت هوشمند پبل به شتاب سنج ( accelerometer ) سه محوره، قطب نمای مغناطیسی ( magnetometer )، ویبراتور، نور سنج محیطی و یک پردازنده Cortex-M3 ARM مجهز است. حافظه داخلی ساعت پبل می تواند تا ۸ اپلیکیشن مختلف و صورت های مختلفی از نمایش ساعت را درون خود ذخیره کند.

ساعت هوشمند پبل امکان برقراری ارتباط بی سیم با استفاده از ارتباط Bluetooth با نسخه های ۲.۱ یا ۴ را دارد.

امکانات نرم افزاری

این ساعت هوشمند سنسورها و فن آوری های لازم برای انجام بسیاری از کارها را دارد و البته این وابسته به appها ست. نسخه جدید نرم افزارهای پبل، در کنار firmware جدید پبل، این روزها توان استفاده هر چه بیشتر از قابلیت های سخت افزاری ساعت هوشمند پبل را دارند.

پبل پیش از این هرگز یک app store رسمی نداشت، از این رو شما مجبور بودید که نرم افزارهای جدید را از سایت مختلف پیدا کنید. هم اکنون بعد از مدتها نرم افزار پبل برای iPhone و اندروید کاملا از نو طراحی شده است و از طریق این نرم افزارها دسترسی کاملی به pebble app store وجود دارد. از طریق یک حساب کاربری که در نرم افزار نصب شده روی گوشی تلفن ایجاد می شود هر نرم افزاری که در pebble app store وجود دارد را می توان روی گوشی تلفن دانلود کرد که سپس از طریق ارتباط نرم افزار روی تلفن با ساعت، روی ساعت هم نصب می شود.

این توضیحات به این معنی ست که یک نرم افزار روی گوشی تلفن آیفون یا اندرویدی نصب می شود و از طریق این نرم افزار، شما به تمامی نرم افزارهای پبل دسترسی خواهید داشت و این کار به سادگی انجام می شود. نصب و حذف نرم افزارهای روی ساعت هوشمند پبل تنها چند ثانیه زمان می برد، شما روی صفحه تلفن همراهتان کلیک می کنید و سپس روند نصب را که تنها چند ثانیه طول می کشد مشاهده می کنید و دیگر همه چیز تمام شده است.

نرم افزارهای زیادی روی pebble app store وجود دارد که در صورتیکه روی ساعت نصب شود ساعت هوشمند را بیش از پیش شبیه ساعت مچی دیک تریسی می کند. برخی از این نرم افزارها عبارتند از: کنترل از راه دور تلویزیون، نرم افزار کنترل دوربین هایی نظیر GoPro، نرم افزار ارتباط تقویم ساعت به تقویم هایی نظیر تقویم گوگل، نرم افزار کنترل خانه هوشمند، نرم افزار های تندرسی و تناسب اندام یا کنترل کیفیت خواب، اندازه گیری میزان فعالیت روزانه و کالری مصرفی و ... .

نویسنده به عنوان یک متخصص حوزه فن آوری اطلاعات نرم افزارهای زیادی را از pebble app store دانلود و استفاده کرده است، نظر صادقانه در مورد نرم افزارها این است که همه نرم افزارها به اندازه ای که باید کاربردی نیستند، بسیاری از آنها دارای باگ هایی هستند که هنگام کار گاهی crash کرده و ارتباطشان زمان انتقال اطلاعات قطع می شود.

سازگاری با اندروید و iOS

ساعت هوشمند پبل با تلفن های هوشمند ساخت شرکت اپل از نسخه iPhone 4 به بعد با iOS نسخه ۶ به بعد سازگاری کامل دارد. همچنین دستگاه هایی که از سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۱ به بالا استفاده می کنند با ساعت هوشمند پبل سازگاری کامل دارند. تقریبا تجربه استفاده از ساعت پبل در هر دو سیستم عامل ( iOS/Android ) یکسان است. پبل یک نرم افزار دارد که روی هر دو سیستم عامل نصب می شوند و از این پس تقریبا همه کارها یکسان انجام می شود. پیش از این اینگونه نبود و کارکرد پبل با اندروید یا iOS تفاوت هایی داشت. البته همچنان یکسری نرم افزارها ( app ) هستند که فقط با اندروید کار می کنند و این بدین معنی ست که این نرم افزارها به یکسری امکانات مخصوص به اندروید نیاز دارند. اما این موضوع در مورد خصوصیات کلیدی پبل صدق نمی کند و تمامی امکانات کلیدی روی هر دو سیستم عامل به خوبی کار می کنند و البته هر روز میزان سازگاری پبل با هر دو سیستم عامل در حال افزایش است.

مدت زمان کارکرد باطری ساعت پبل

با صفحه نمایش سیاه و سفید E-Paper می توان انتظار زمان کارکرد زیاد باطری را از این ساعت داشت. به ازای هر بار شارژ کامل باطری شما می توانید مدت زمانی معادل ۲ تا ۷ روز زمان کارکرد بر اساس میزان استفاده از آن را داشته باشید. تجربه ما طی مدت ۳ هفته از این ساعت حدود ۴ روز کار با میزان استفاده نسبتا زیاد است.

برای شارژ ساعت پبل باید از یک شارژر USB که به صورت آهنربایی به ساعت متصل می شود استفاده کرد ( این شارژر در پک ساعت هوشمند پبل هنگام خرید وجود دارد ). روش اتصال این شارژر به ساعت مانند روش اتصال آهنربایی شارژر مک بوک های اپل است. البته مگنت ساعت هوشمند پبل ضعیف تر از مگنت شارژر مک بوک های اپل است. به هر حال صدای کلیک مانند اتصال این شارژر به ساعت بسیار زیبا و لذت بخش است و همچنان که در عکس قابل مشاهده است این شارژر به راحتی از ساعت جدا نمی شود.

اطلاع از میزان باقیمانده شارژ باطری به راحتی و با استفاده از برخی نرم افزارها که میزان شارژ باقیمانده باطری را نشان می دهند اتفاق می افتد. اما در این میان Original pebble نشان دهنده تکمیل شدن شارژ که در pebble Steel تعبیه شده را ندارد. این نشان دهنده یک LED است که هنگام تکمیل شدن شارژ باطری رنگش سبز می شود. همچنین در صورتیکه تمایلی به استفاده از نرم افزارهای نشان دهنده میزان شارژ باطری نداشته باشید، ساعت به صورت سخت افزاری هیچ نشاندهنده ای برای نشان دادن میزان باطری باقیمانده ندارد و در این صورت تنها راه اطمینان از کارکرد همیشگی ساعت شارژ هر شب آن است.

جمع بندی

با توجه به همه مواردی که گفته شد از نظر نویسنده، pebble بهترین ساعت حال حاضر بازار است. علیرغم همه کاستی هایی که در این ساعت وجود دارد (‌ عدم وجود صفحه نمایش رنگی و لمسی، دوربین، میکروفون ) اما به نظر نویسنده این ساعت با توجه به اینکه ضد آب است، کارکرد بسیار سریع و آسانی دارد و برای استفاده روزانه طراحی شده است، بهترین انتخاب بازار در حال حاضر است. (‌ باید توجه داشته باشید که اپل به عنوان یکی از مدعیان این حوزه هنوز Apple Watch را به بازار عرضه نکرده است و لذا ما هنوز دیدگاه روشنی نسبت به آن نداریم ).

اما علاوه بر این می بایست خاطر نشان کنیم که پبل کامل نیست و کاستی هایی نیز دارد. برخی از نرم افزارها همچنان باگ هایی دارند و گاهی وقت ها کمبود وجود صفحه نمایش لمسی احساس می شود. عدم توانایی برای مالتی تسکینگ گاهی اوقات آزار دهنده است.

با اینکه نرم افزارهای زیادی برای استفاده های تناسب اندام و تندرستی برای پبل وجود دارد اما همچنان یک نرم افزار به کاملی آنچه که در دستبند های تناسب اندام مانند Jawbone یا Fitbit وجود دارد برای این ساعت طراحی نشده است. به هر حال این روزها دستبند های تناسب اندام بخش بزرگی از بازار گجت های پوشیدنی را در بر می گیرند و همچنان پبل نمی تواند جایگزین کاملی برای هر یک از این محصولات باشد.

smartwatch : مشخصات صفحه نمایش
اندازه "1.26
نوع صفحه نمایش E-paper
رنگی / سیاه سفید سیاه سفید
لمسی خیر
کیفیت تصویر 144x168p
تراکم پیکسلی 139ppi
smartwatch : مشخصات سخت افزاری
پردازنده ( CPU ) ARM Cortex-M3, 80MHz
حافظه داخلی ( RAM ) 128KB
سنسور شتاب سنج بلی
GPS خیر
حسگر ژیروسکوپ ( Gyro ) خیر
سنسور نور محیط بلی
دارای قطب نمای مغناطیسی بلی
قابلیت لرزش ( vibration ) بلی
smartwatch : عمومی
سیستم عامل های سازگار اندروید 2.3.3 و بالاتر و iOS 5 و بالاتر
نرم افزار های سازگار سازگار با نرم افزار های Jawbone ،PebbGPS ،Runkeeper ،Gmail ،Weather و …
نحوه اتصال بی سیم توسط فناوری بلوتوث 2.1، 4.0
smartwatch : امکانات و قابلیت ها
قابلیت نمایش پیامک بلی
قابلیت ارسال پیامک بلی : توانایی ارسال پیامک های پیش فرض
قابلیت نمایش تماس ارسالی بلی
قابلیت جوابگویی به تماس بلی : توانایی پذیرفتن و رد کردن تماس
قابلیت نمایش ایمیل بلی
سازگار با نرم افزارهای دستبند تناسب اندام بلی : سازگار با نرم افزار دستبند JAWBONE UP
قابلیت اندازه گیری ضربان قلب خیر
دارای هشدار صوتی خیر
smartwatch : پورت ها و رابط ها
Micro USB خیر
اسلات سیم کارت خیر
smartwatch : مشخصات رادیویی
استانداردهای بی سیم خیر
فرکانس شبکه 2G خیر
فرکانس شبکه 3G خیر
smartwatch : پاور
نوع باتری Li-polymer قابل شارژ
ظرفیت باتری 120mAh
حداکثر ماندگاری شارژ باتری 7 روز
برق مصرفی ( خروجی آداپتور ) 5V DC
smartwatch : مشخصات فیزیکی
جنس بدنه پلاستیکی
جنس دستبند پلاستیکی
عرض دستبند 22mm
مقاوم در برابر نفوذ آب بلی : حداکثر 5 بار زیر آب تا عمق 50 متر
مقاوم در برابر خش بلی
دارای دوربین خیر
وزن 0.038Kg
ابعاد 52x36x11.5mm
smartwatch : موجودی بسته
دستبند اضافه خیر
کابل شارژ بلی
راهنمای راه اندازی و استفاده بلی
در حال انجام...

از طریق فرم زیر می‌توانید در مورد این محصول، نظر داده یا به آن امتیاز دهید:

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
کد امنیتی

جدیدترین محصولات

Loading...