راهنمای خرید پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک

ین روزها ما از ابزارهای الکترونیکی زیاد استفاده می کنیم. گوشی تلفن همراه هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، موزیک پلیر و … ابزارهای الکترونیکی قابل حملی هستند که روزانه و زیاد از آنها استفاده می کنیم. این ابزارها هر روز در حال بهبود کارایی و افزایش کیفیت هستند و شیوه زندگی انسان ها را تغییر داده اند. مشکل بزرگ این ابزارها مصرف زیاد انرژی الکتریکی آنها ست.

تلفن های همراه هوشمند امروز در مقایسه با تلفن های همراه سنتی چندین برابر مصرف انرژی دارند و البته که این امری طبیعی ست. نمایشگر بزرگتر و با کیفیت تر، انواع ارتباطات جدید که در تلفن های همراه سنتی مرسوم نبوده است ( وای فای، 3G/4G ،Bluetooth و … )، امکان پخش موزیک و بسیاری امکانات دیگر باعث شده که کاربرد تلفن همراه هوشمند چندین برابر یک تلفن همراه سنتی باشد.

راهنمای خرید پاور بانک

تلفن همراه هوشمند را ممکن است روزانه یک یا دوبار شارژ کنید و این در حالی ست که تلفن های سنتی شاید هر چند روز یکبار شارژ می شدند. نکته هراس آور ابزارهای جدید این است که این ابزار بخش بزرگی از زندگی کاربران را درگیر خود کرده اند و نبود این ابزارها می تواند زندگی روزمره افراد را دچار مشکل کند.

در صورتیکه شما نیز از دسته کاربران انواعی از این ابزارهای جدید باشید حتما چند باری دچار این مشکل شده اید که در طول سفرهای درون و برون شهری باطری تلفن همراه رو به اتمام باشد و شما را دچار استرس کرده باشد. پاور بانک یا شارژر همراه بهترین راه حلی ست که تا امروز برای حل این مشکل ارائه شده است.

این روزها در صورتیکه در صدد خرید پاور بانک باشید، تعداد زیاد و متنوعی از پاور بانک ها را می یابید و سوال بزرگ اینجاست که کدامیک از این پاور بانک ها به کار شما می آید ؟ پاسخ این سوال آنچنان هم سخت و پیچیده نیست. کافی ست که در زمان انتخاب پاور بانک نکاتی را که در ادامه مورد تاکید قرار می گیرد در نظر داشته باشید و بر این اساس پاور بانک مورد نیاز را انتخاب کنید.

قبل از اینکه سراغ انتخاب پاور بانک بروید، می بایست که اطلاعات زیر را در مورد گوشی تلفن همراه یا دستگاهی که پاور بانک را برای استفاده از آن تهیه می کنید داشته باشید.

۱- ظرفیت باطری تلفن همراه چقدر است ‌؟

به عنوان مثال ظرفیت باطری iPhone 6 معادل ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعت و ظرفیت باطری iPhone 6s حدود ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت است .این اطلاعات را معمولا می توانید از صفحه اطلاعات فنی و قسمت مشخصات مربوط به باطری دستگاه جمع آوری کنید.

۲- مشخصات شارژر تلفن همراه شما چیست ؟‌

نیاز دارید که بدانید ولتاژ و جریان خروجی شارژر تلفن همراه شما چقدر است.
به عنوان مثال USB شارژر iPhone 5/5s انرژی الکتریکی خروجی DC معادل ۵ ولت و یک آمپر دارد. این اطلاعات را می توانید از صفحه مشخصات فنی تلفن همراه یا دستگاه ها و یا از روی USB شارژر استخراج کنید.

حالا تمامی اطلاعات اولیه را برای انتخاب پاور بانک درست در دست داریم.

۱- ظرفیت پاور بانک

ظرفیت Power Bank حداقل باید معادل ظرفیت باطری دستگاه های باشد که می خواهید آن را شارژ کنید. در این صورت می توانید مطمئمن باشید که پاور بانکی که تهیه می کنید می تواند حداقل یک بار دستگاه مورد نظر شما را به صورت کامل شارژ کند.
به عنوان مثال اگر برای یک iPhone 6 قصد تهیه پاور بانک را دارید باید پاور بانکی انتخاب کنید که ظرفیت آن ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعت باشد. اگر نیاز دارید که پاور بانکی که تهیه می کنید، iPhone 6 را دو یا سه بار شارژ کند باید یک پاور بانک با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت (mAh) تهیه کنید. توجه داشته باشید که منطقا و بر اساس تجربه یک Power bank که ظرفیتش ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت است نمی تواند یک دستگاه که ظرفیت باطری دقیقا ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت دارد را به طور کامل شارژ کند. در این میان اتلاف انرژی و مسائل دیگری وجود دارد که بهتر است که ظرفیت پاور بانک را ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از آنچه که دقیقا نیاز دارید تهیه کنید.

۲- برق خروجی پاور بانک

باید توجه داشته باشید که ولتاژ برق DC خروجی از پاوربانک معادل ولتاژ برق خروجی از USB شارژر دستگاه مورد نظر باشد. ولتاژ خروجی اکثر USB شارژر ها ۵ ولت DC است. در مورد شدت جریان خروجی باید توجه کنید که شدت جریان خروجی پاور بانک معادل یا بیشتر از شدت جریان خروجی USB شارژر دستگاه تلفن همراه هوشمند یا دیگر دستگاه های مورد نظر باشد. معمولا بسیاری از USB شارژر ها شدت جریان خروجی معادل یک آمپر دارند اما در صورتیکه شما از یک شارژر با شدت جریان بیشتر به عنوان مثال ۲ آمپر استفاده کنید می توانید تلفن همراه یا دیگر دستگاه را در مدت زمان کوتاه تری شارژ کنید.

دو مورد فوق مهمترین نکاتی ست که باید در خصوص انتخاب پاور بانک در نظر بگیرید. البته که نکات دیگری نیز هستند که می توانید هنگام تهیه پاور بانک در نظر داشته باشید اما این نکات جزو باید ها و نکات ضروری نیستند.

۳- تعداد پورت های USB پاور بانک

برخی از پاور بانک ها نظیر کویرکی Charge دارای دو پورت USB هستند. در این صورت شما می توانید به صورت همزمان دو دستگاه را شارژ کنید.

۴- نشانشگر میزان باطری

نشانگر میزان باطری پاور بانک نشان دهنده ظرفیت باطری قابل مصرف پاور بانک است و معمولا با یک دکمه و چند LED روی پاور بانک قرار داد. پاور بانک هانت کی Huntkey PBA3500 یکی از پاور بانک هایی ست که دارای نمایشگر میزان باطری قابل استفاده است.

راهنمای خرید پاور بانک

۵- اندازه و طراحی

با توجه به اینکه نیاز است که پاور بانک را همیشه همراه خود حمل و نقل کنید، لازم است که در مورد اندازه و وزن دستگاه به نتیجه مشخصی برسید. اکثر پاور بانک ها به صورت مکعب مستطیل طراحی می شوند اما منطقی ست که هر چقدر ظرفیت باطری Power Bank افزایش می یابد وزن و اندازه آن نیز بزرگتر می شود.

برخی از پاور بانک ها طراحی های خاصی دارند. به عنوان مثال پاور بانک ای دیتا PC500 دارای طراحی ظریف و زیبایی که مناسب استفاده خانم هاست.

راهنمای خرید پاور بانک

جمع بندی :

در انتها بر اساس آنچه ذکر شد آرمانیکا سه پاور بانک را به کاربران سایت معرفی می کند که در ادامه جدول مقایسه این سه دستگاه را مشاهده می کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: