راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge - قسمت اول

راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge – قسمت اول

در صورتیکه پیش از این دستبند فیت بیت سرج را خریداری کرده اید، می توانید از این راهنما که به زبان پارسی تهیه شده است برای آشنایی بیشتر با این گجت استفاده کنید. این در حالی ست که همواره می توانید از کاملترین راهنمای نصب و استفاده فیت بیت سرج که توسط شرکت فیت بیت به زبان انگلیسی تهیه شده است نیز استفاده کنید.

۱- چه تجهیزاتی در بسته بندی کارخانه ای Fitbit Surge وجود دارد؟

زمانی که جعبه بسته بندی کارخانه ای ساعت هوشمند ورزشی سرج را باز می کنید تجهیزات زیر درون جعبه وجود دارد.

۱- ساعت هوشمند
۲- کابل USB اتصال ساعت به کامپیوتر (جهت شارژ و هماهنگ سازی اطلاعات)
۳-  یک دانگل بی سیم که بدون کابل می تواند اطلاعات ساعت را با کامپیوتر هماهنگ (Sync) کند.

در عکس زیر محتویات درون جعبه فیت بیت سرج را مشاهده می کنید.

راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge - قسمت اول

۲- راه اندازی فیت بیت سرج (Fitbit Surge)

پیش از هر کاری نیاز است بدانید که برای استفاده از تمامی امکانات Surge باید یک تلفن هوشمند همراه (Smartphone) که فیت بیت سرج با آن سازگار است داشته باشید. اما در صورتی که تلفن هوشمند شما با فیت بیت سرج سازگار نباشد می توانید برای استفاده و هماهنگ سازی با نرم افزار Fitbit app از کامپیوتر نیز استفاده کنید.

برای اطلاع از اینکه آیا تلفن هوشمند شما با فیت بیت سرج سازگاری دارد یا خیر باید به این آدرس مراجعه کنید:  http://www.fitbit.com/devices
پس از اطلاع از سازگاری تلفن هوشمند همراه می بایست از یکی از فروشگاه های نرم افزار زیر نرم افزار Fitbit App را دانلود کنید.

– فروشگاه App Store مخصوص تلفن های هوشمند iPhone یا تلبت های iPad است که از سیستم عامل iOS بهره می برند. 
– فروشگاه Google Play مخصوص تلفن های هوشمندی ست که از سیستم عامل اندروید (Android) بهره می برند مانند سامسونگ Galaxy S5 یا موتورولا Droid Turbo
– فروشگاه Microsoft Windows Store برای تجهیزاتی ست که از ویندوز موبایل ۱۰ بهره می برند مانند Nokia Lumia یا تبلت های Surface

نکته : توجه داشته باشید که نرم افزار Fitbit رایگان است اما برای استفاده از هر یک از فروشگاه های بالا نیاز دارید که قبلا حساب کاربری مخصوص به خود را ایجاد کرده باشید. ایجاد حساب کاربری در فروشگاه های فوق نیز به رایگان انجام می شود.
به عنوان مثال نتیجه جستجوی کلمه Fitbit در فروشگاه App Store را در عکس زیر مشاهده می کنید.

راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge - قسمت اول

پس از نصب نرم افزار فیت بیت روی تلفن همراه هوشمند، نرم افزار را اجرا کنید. با اجرای نرم افزار می بایست مراحلی را که در عکس زیر نشان داده شده است به ترتیب انجام دهید.

راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge - قسمت اول

۱- در صفحه اول که تصویر آن را در عکس با شماره ۱ مشاهده می کنید می بایست به نرم افزار Fitbit لاگین کنید. در این راهنما فرض بر این است که کاربر پیش از این در نرم افزار فیت بیت حساب کاربری نداشته است و لذا می بایست گزینه Join Fitbit را انتخاب کند.

۲- در صفحه بعد ( تصویر شماره ۲ ) نرم افزار از شما می خواهد مدل Fitbit یی را که استفاده می کنید انتخاب کنید. ما در این راهنما از فیت بیت سرج استفاده کرده ایم لذا Fitbit Surge را انتخاب می کنیم.

۳- در صفحه بعد (تصویر شماره ۳)‌ با فشردن گزینه Set Up Your Fitbit Surge وارد قسمت اصلی ویزارد و ورود اطلاعات شخصی خود خواهید شد.

۴- در صفحه شماره ۴ نرم افزار فیت بیت برای افزایش دقت اندازه گیری فعالیت ها از شما می خواهد که برخی اطلاعات شخصی خود را به نرم افزار اعلام کنید.

۵- در صفحه شماره ۵ می بایست اندازه قد خود را وارد کنید. در این صفحه اندازه قد را باید با مقیاس Foot وارد کنید. می توانید از این تبدیل کننده (http://www.height-converter.com) برای تبدیل متر و سانتی متر به فوت و اینچ استفاده کنید. به عنوان مثال فردی که ۱۸۰ سانتی متر قد دارد اندازه قد او در مقیاس فوت ، معادل ۵ فوت و ۱۱ اینچ خواهد بود.

راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge - قسمت اول

۶- در صفحه شماره ۶ باید وزن خود را به نرم افزار فیت بیت اعلام کنید. در این صفحه باید وزن را با مقیاس پوند اعلام کنید که می توانید از این مبدل برای تبدیل کیلوگرم به پوند استفاده کنید. به عنوان مثال ۹۵ کیلوگرم معادل حدودا ۲۱۰ پوند است.

۷- در صفحه بعدی (‌تصویر شماره ۷)‌ جنسیت را تعیین می کنید.

۸- در صفحه شماره ۸ روز تولد خود را به فیت بیت اعلام می کنید.

۹- در صفحه شماره ۹ می بایست حساب کاربری خود را در سیستم نرم افزاری فیت بیت بسازید و همچنین با سیاست ها و قوانین این نرم افزار موافقت کنید.

۱۰ – در صفحه شماره ۱۰ همانطور که می بینید نرم افزار فیت بیت از شما می خواهد که Bluetooth تلفن همراه هوشمند خود را روشن کنید تا بتواند با دستبند (Surge) ارتباط برقرار کند.

۱۱- در صورتیکه به صفحه شماره ۱۱ رسیده باشید یعنی اینکه حساب کاربری شما ساخته شده و ارتباط بین سرج و نرم افزار از طریق بلوتوث برقرار شده است. 
 

مراحل اتصال به تلفن های هوشمند دیگر نیز به همین منوال، اما اگر بخواهید همگام سازی Fitbit Surge را با کامپیوتر انجام دهید روش کمی متفاوت است.

برای برقراری ارتباط فیت بیت Surge با رایانه، می بایست از نرم افزار Fitbit Connect استفاده کنید. این نرم افزار اجازه می دهد اطلاعات دستبند Surge با داشبورد Fitbit.com همگام شود.
 

۳- سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز برای برقراری ارتباط دستبند فیت بیت با رایانه

نرم افزار مخصوص رایانه فیت بیت امکان نصب روی سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل Mac دارد. 
برای نصب نرم افزار و برقراری ارتباط کامپیوتر Mac با دستبند، نیاز به سیستم عامل 10.6 و بالاتر و برای نصب آن بر روی کامپیوترهای شخصی (PC)، نیاز به سیستم عامل ویستا و بالاتر است. همچنین لازم است ارتباط اینترنت برقرار بوده و کامپیوتر مجهز به درگاه USB باشد.

مراحل برقراری ارتباط فیت بیت سرج با مک بوک

در این راهنما از سیستم عامل MAC OSX استفاده شده ولی مراحل کار در ویندوز نیز با این روش تفاوت چندانی ندارد. برای همگام سازی گجت فیت بیت با داشبورد فیت بیت که آنلاین روی سیستم رایانش ابری فیت بیت قرار دارد می بایست که ابتدا نرم افزار فیت بیت کانکت (Fitbit Connect) را از آدرس www.fitbit.com/setup دانلود کرده و روی کامپیوتر نصب کنید.

در فیلم زیر می توانید مراحل نصب و همگام سازی فیت بیت از طریق نرم افزار فیت بیت کانکت را ملاحظه فرمایید.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/0gojh/vt/frame

۴- نحوه پوشیدن فیت بیت Surge

حالا همه چیز برای استفاده از فیت بیت سرج آماده است. به یکی از روش های ذکر شده حساب کاربری فیت مورد نیاز را ساخته اید و آن را به نرم افزار موبایل فیت بیت یا داشبورد آنلاین فیت بیت وصل کرده اید. قبل از انجام هر کار دیگری بهتر است کمی بیشتر در مورد Surge بدانید و نحوه استفاده از آن را بیاموزید.

فیت بیت سرج یک گجت پوشیدنی ست و باید آن را روی مچ دست ببندید. برای این منظور لازم است بدانید که بهتر است Surge را به اندازه عرض یک انگشت بالاتر از استخوان مچ دست ببندید. این موضوع در استفاده روزانه از این گجت باعث می شود که راحت تر و زودتر به وجود آن عادت کنید.

راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge - قسمت اول

از طرف دیگر همانطور که می دانید Surge می تواند میزان ضربان قلب شما را اندازه گیری کند. قبل از هر چیزی باید بدانید که میزان دقت در اندازه گیری ضربان قلب بسیار به فیزیک بدن افراد بستگی دارد. اما در عین حال Surge یکی از گجت هایی ست که در اندازه گیری ضربان قلب دقت زیادی دارد. در اندازه گیری ضربان قلب بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

– در زمان انجام تمرینات ورزشی بهتر است که سرج را به اندازه ۳ عرض انگشت بالاتر از استخوان مچ دست ببندید. این کار دقت اندازه گیری ضربان قلب را افزایش می دهد. نحوه بستن سرج هنگام انجام تمرینات ورزشی را در عکس زیر ملاحظه می کنید:

راهنمای راه اندازی و استفاده از Fitbit Surge - قسمت اول

– بند Surge را روی مچ دستتان سفت و محکم نبندید. این کار باعث می شود که جریان خون در محل بستن دستبند محدود شود و اندازه گیری ضربان قلب را تحت تاثیر قرار دهد.

– در ورزش هایی که دستان شما حرکات فراوانی دارد، در هنگام حرکت دست ضربان قلب را اندازه گیری نکنید. برای اینکه در حین انجام این ورزش ها ضربان قلب را اندازه گیری کنید ابتدا ۱۰ ثانیه به دستتان استراحت بدهید و سپس ضربان قلب را اندازه بگیرید. با این روش عدد دقیق تری را دریافت خواهید کرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: