معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

کمپانی فیت بیت در سال 2007 میلادی در ایالت کالیفورنیا، ایالات متحده آمریکا توسط جیمز پارک و اریک فریدمن تاسیس شده است. این کمپانی با محصولاتی که با نام اصلی Fitbit در بازار عرضه می شود شناخته شده است. این محصولات بی سیم و پوشیدنی در واقع جهت اندازه گیری گام ها، بررسی وضعیت فعالیت بدنی، بررسی وضعیت و کیفیت خواب و دیگر پارامتر های شخصی مرتبت با سلامتی انسان طراحی و تولید می شود.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

ایده اصلی این شرکت بهره مندی از فن آوری های پوشیدنی و بی سیم جهت بهبود وضعیت تناسب اندام و سلامتی انسان ها و همچنین کمک به تغییر سبک زندگی از زندگی مبتنی بر فن آوری به زندگی با تحرک بدنی بیشتر است.

بر اساس بررسی های به عمل آمده از استفاده کنندگان محصولات این کمپانی مشخص شده است که افرادی که از این محصولات به طور مداوم استفاده کرده اند، 43 درصد فعالیت بدنی بیشتری نسبت به قبل داشته اند.

در عین حال این شرکت با تولید نرم افزارهای آنلاین و اپلیکیشن های موبایلی سعی داشته است تا ارتباط دستگاه ها را با استفاده کنندگان نزدیک تر کند و اطلاعات دریافتی از کاربر را به بالاترین حد ممکن برساند. بر این اساس این نرم افزارها دسترسی به پایگاه داده ای را فراهم می کند که کالری بیش از 350 هزار خوراکی مختلف را در خود ذخیره کرده است.

کاربر با استفاده از این نرم افزار که قابلیت اجرا روی کامپیوتر، موبایل یا تبلت با استفاده از حساب کاربری یکسان را دارد می تواند اهداف سلامتی و فعالیت بدنی خود را مشخص کند. در این صورت فیت بیت با سنجش وضعیت تحرک کاربر، با روش های مختلف ( روشن شدن چراغ در فیت بیت فلکس یا تکمیل گل در فیت بیت وان و … ) کاربر را تشویق می کند تا اهداف خود را در هر روز، هفته یا ماه به انجام برساند و همچنین در آینده اهداف بهتری را انتخاب کند.

اولین محصول این شرکت با نام Fitbit Tracker در سپتامبر 2008 به بازار عرضه شد. این محصول با استفاده از یک شتاب سنج 3 محوره توانایی شمردن گامها و محاسبه میزان کالری مصرفی را داشت. به صورت یک کلیپس به کمر شلوار یا پیراهن متصل می شد و به عنوان اولین نسخه از محصولات فیت بیت می توان گفت بسیار خوب بود.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

محصول بعدی با نام Fitbit Ultra در اکثبر سال 2011 به بازار عرضه شد. اولترا در واقع یک نسخه از بروز رسانی سخت افزاری از فیت بیت ترکر بود که با استفاده از یک ارتفاع سنج توانایی محاسبه تعداد پله های صعود شده را داشت. این محصول همچنین دارای یک ساعت دیجیتال روی نمایشگر دستگاه بود و با استفاده از یک Stop watch به ورزشکاران در محاسبه زمان کمک می کرد.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

در ماه سپتامبر سال 2012، Fitbit One و Fitbit Zip یه بازار عرضه شد. این دو محصول در تمام بازار اولین محصولاتی هستند که با استفاده از اتصال BlueTooth 4.0 با کامپیوتر یا تلفن های همراه هوشمند Sync می شوند و با توجه به استقبال خوب در میان کاربران همچنان در بازار عرضه می شوند.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

در آوریل سال 2012 فیت بیت یک ترازوی هوشمند به نام Fitbit Aria به بازار معرفی کرد. این ترازو توانایی تشخیص کاربرانی که از دیگر محصولات فیت بیت استفاده می کنند را دارد. تفاوت این ترازو با ترازوهای معمول این است که می تواند میزان BMI و چربی بدن کاربران را تشخیص داده و همچنین پروفایل 8 کاربر مختلف را ذخیره کند و اطلاعات دریافت شده را از طریق اتصال به شبکه وای فای در نرم افزار فیت بیت به روز رسانی نماید.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

Fitbit Flex در ماه می 2013 به بازار عرضه شد. فلکس اولین محصول پوشیدنی فیت بیت است و همچنان در بازار عرضه می شود.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

در اکتبر سال 2013، Fitbit Force به بازار عرضه شد، که علیرغم تمامی قابلیت هایی که در این محصول وجود داشت با توجه به مشاهده مواردی از ایجاد حساسیت پوستی در زمان استفاده از این محصول در برخی از کاربران، کمپانی فیت بیت این محصول را حذف کرد و تمامی دستگاه های خریداری شده نیز عودت داده شد.

در اکتبر 2014، Fitbit Charge جایگزین Force شد. این محصول یک همزاد به نام Fitbit Charge HR دارد. Charge HR علاوه بر دارا بودن تمامی ویژگی های فیت بیت Charge توانای اندازه گیری میزان ضربان قلب را نیز دارد.

فیت بیت Surge که در اواخر سال 2014 به بازار فن آوری معرفی شد. این محصول بیشتر از یک دستبند تناسب اندام و سلامتی، شبیه به یک ساعت هوشمند است.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

در عکس زیر مقایسه محصولاتی از فیت بیت که در حال حاضر در بازار عرضه می شود را مشاهده می کنید.

معرفی کمپانی فیت بیت ( Fitbit )

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: