کمپانی IBM اعلام کرده که کوچکترین مگنت جهان را با استفاده از یک اتم برای ذخیره سازی یک بیت داده طراحی کرده است. در حال حاضر، درایورهای دیسک سخت از حدود 100،000 اتم برای ذخیره ی یک تک بیت استفاده می کنند. قابلیت خواندن و نوشتن یک بیت بر روی هر اتم به طور قابل ملاحظه ای امکان ایجاد دستگاه های ذخیره ساز کوچکتر و متراکم تر را توسعه می دهد، که برای مثال ممکن است روزی قادر باشند تمامی اطلاعات کتابخانه iTunes بالغ بر 35 میلیون آهنگ را بر روی دستگاهی به کوچکی یک کارت اعتباری، ذخیره نمایند. در بررسی این موضوع، دانشمندان چگونگی نوشتن و خوانده شدن دو اتم مغناطیسی حتی زمانی که به میزان یک نانومتر از هم جدا باشند را نمایش دادند. (فاصله ای که به اندازه ی یک میلیونیوم اندازه ی عرض سر سوزن است). برنامه های آتی با ساختار نانو و امکان کنترل موقعیت هر اتم، به انسان و تجارت ها اجازه می دهد تا 1000 برابر اطلاعات کنونی را در فضایی مشابه ذخیره کنند.

موفقیت آی بی ام در دستیابی به شیوه ی نوین ذخیره سازی داده ها

کمپانی IBM اعلام کرده که کوچکترین مگنت جهان را با استفاده از یک اتم برای ذخیره سازی یک بیت داده طراحی کرده است. در حال حاضر، درایورهای دیسک سخت از حدود 100،000 اتم برای ذخیره ی یک تک بیت استفاده می کنند.

قابلیت خواندن و نوشتن یک بیت بر روی هر اتم به طور قابل ملاحظه ای امکان ایجاد دستگاه های ذخیره ساز کوچکتر و متراکم تر را توسعه می دهد، که برای مثال ممکن است روزی قادر باشند تمامی اطلاعات کتابخانه iTunes بالغ بر 35 میلیون آهنگ را بر روی دستگاهی به کوچکی یک کارت اعتباری، ذخیره نمایند.

در بررسی این موضوع، دانشمندان چگونگی نوشتن و خوانده شدن دو اتم مغناطیسی حتی زمانی که به میزان یک نانومتر از هم جدا باشند را نمایش دادند. (فاصله ای که به اندازه ی یک میلیونیوم اندازه ی عرض سر سوزن است).

برنامه های آتی با ساختار نانو و امکان کنترل موقعیت هر اتم، به انسان و تجارت ها اجازه می دهد تا 1000 برابر اطلاعات کنونی را در فضایی مشابه ذخیره کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: