راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

مسلما تاکنون بارها برای شما نیز پیش آمده است که در جمع خانوادگی یا دوستان باشید و قصد داشته باشید تا تصاویر آخرین سفر خود و یا فیلمی از یک میهمانی تهیه کرده اید یا ویدئویی جالب از یک شبکه اینترنتی نظیر Youtube یا آپارات را برای همه حاضران روی تلویزیون نمایش دهید. ممکن است شما یک متخصص یا بازرگان باشید و جلسات معرفی یا دفاع زیادی را مدیریت کنید و نیاز دارید که اسلایدها یا Desktop کامپیوتر خود را بر روی تلویزیون یا پروژکتور منتقل کنید. حتما تا به حال برای رفع این نیاز ها راهی یافته اید. راهکاری نظیر اینکه اطلاعات موبایل یا تبلت خود را به فلش منتقل کنید و بعد روی تلویزیون نمایش دهید، یا در اتاق کنفرانس از یک کابل HDMI ده یا پانزده متری از کامپیوتر خود تا تلوزیون یا ویدئو پروژکتور کشیده اید. شاید هم در مواردی مانند پخش محتواهای آنلاین با بن‌بست مواجه شده اید. اگر در انجام این کار موفق نبوده اید و یا دیگر از سیم و کابل خسته شده‌اید و به دنبال روش بسیار ساده‌تر و کم دردسرتری می گردید، جای خوبی آمده اید. در ادامه، اطلاعات خوبی در مورد انتقال بی سیم فیلم، موسیقی،‌ عکس و Desktop بر روی تلویزیون یا مانیتور در اختیارتان قرار خواهد گرفت. 

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

Wireless Media Streaming ( انتقال بی سیم مولتی مدیا ) تکنولوژی نوظهوری است که همان طور که از اسمش پیداست کار آن انتقال بی سیم صوت و تصویر است. پیش از ظهور این تکنولوژی در زمانی که می خواستید از کامپیوتر صوت و تصویر را به تلویزیون خود انتقال دهید، تنها راه ممکن استفاده از یک کابل VGA یا HDMI بلند بوده است. اما تکنولوژی WMS مشکل انتقال اطلاعات از طریق کابل و محدودیت های مربوط به آن را حل کرده است. WMS را که به زبان ساده می توان HDMI وایرلس ( HDMI بی سیم ) نامید، نه تنها مشکل ذکر شده را حل کرد بلکه انتقال صوت و تصویر به تلوزیون از طریق موبایل و تبلت را نیز میسر کرد.

این فناوری به طور معمول با یک منطق ساده پیاده‌سازی می‌شود؛ یک گیرنده از طریق پورت HDMI به تلویزیون یا مانیتور متصل می‌شود و شما پس از اتصال بی سیم  به آن گیرنده با استفاده از اتصال وای-فای می توانید به راحتی از طریق لپ تاپ، موبایل یا تلبت، مولتی مدیا را روی تلویزیون پخش کنید. برای این منظور فن آوری ها و تجهیزات مختلفی تولید شده است. باید توجه داشته باشید که فن آوری اتصال بی سیم فارغ از اینکه دستگاه WMS چیست، معمولا وای فای است. استفاده از فن آوری Wi-Fi به شما این امکان را می دهد که بتوانید تمامی تجهیزات نظیر لپ تاپ، موبایل یا تبلت را به دستگاه WMS متصل کنید. 
در ادامه در بخش اول به بررسی فن آوری ها می پردازیم و پس از آن تجهیزات خوش نام و پر فروش بازار را بررسی می کنیم. 

۱. فن آوری های انتقال صوت و تصویر بی سیم 

۱.۱ فن آوری Miracast

میراکست یک فناوری جدید برای انتقال همتا به همتای ( peer-to-peer ) مولتی مدیا است. این فناوری گرچه از کارت شبکه استفاده می‌کند و نوعی Wi-Fi محسوب می‌شود اما به صورت مستقیم و بدون دخالت اکسس پوینت به دستگاهی که از این امکان پشتیبانی می کند، متصل می‌شود و مولتی مدیا را منتقل می کند. این موضوع به این معنی ست که دستگاهی که از فن آوری میراکست برای انتقال بی سیم مولتی مدیا استفاده می کند نیاز به شبکه وای فای ندارد. برای این کار تنها نیاز است که شما دستگاه انتقال بی سیم صوت و تصویر را به تلویزیون متصل کنید و از طرفی موبایل یا تبلتتان نیز باید دارای امکان اتصال وای-فای باشد و از فن آوری میراکست پشتیبانی کند.

با توجه به آنچه گفته شد فارغ از اینکه جزئیات کارکرد میراکست چیست، نکاتی را می توان به عنوان نقاط ضعف یا نقاط قوت این دستگاه مطرح کرد. 
بزرگترین حسن این فن آوری این است که برای کار نیاز به هیچ شبکه موجود وای فای ندارد. به عنوان مثال اگر شما یک متخصص یا یک تاجر هستید که جلسات زیادی را در محل کارفرمایان و مشتریان برگزار می کنید، به راحتی می توانید از یک دستگاه کوچک قابل حمل در کیفتان که از فن آوری میراکست پشتیبانی می کند استفاده کنید. در این صورت بدون فوت وقت در کمترین زمان ممکن دستگاه را به تلویزیون وصل کرده و به سرعت با لپ تاپتان به آن متصل می شوید و کار ارائه ( ‌presentation ) را شروع می کنید. در غیر این صورت نیاز بود ابتدا دستگاه WMS را به شبکه وای فای محلی متصل کنید و سپس لپتاپتان را به آن شبکه وصل کنید و در نهایت از طریق شبکه محلی دستگاه WMS را جستجو کنید و از طریق آن تصاویر را پخش کنید. این کار حتی اگر چند صد بار آن را انجام داده باشید بیش از ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. 
بزرگترین ضعف فن آوری میراکست این ست که به دلیل نحوه کارکرد ( اتصال peer-to-peer ) زمانی که از این دستگاه استفاده می کنید امکان استفاده از اینترنت یا دیگر منابع شبکه محلی را نخواهید داشت. این موضوع گاهی بسیار رنج آور است.

در نهیات می بایست که در نظر داشته باشید که سیستم عامل لپ تاپ، تلفن یا تبلت شما می بایست که از میراکست پشتیبانی کند. این روزها نسخه 4.2 اندروید و نسخه های بعد از آن، ویندوز ۸.۱، نسخه ۱۰ به بعد سیستم عامل بلک بری از میراکست پشتیبانی می کنند. 
بسیاری از تجهیزات WMS نظیر DSM-260 دی لینک از فن آوری برای انتقال بی سیم صوت و تصویر استفاده می کنند و بسیاری دیگر نظیر گوگل کروم کست ChromeCast(  ) علیرغم شباهت اسمی از این فن آوری پشتیبانی نمی کنند .

۱.۲ نرم افزار MirrorOp

نرم افزار MirrorOP یک نرم‌افزار ریموت دسکتاپ است که جهت ارسال و دریافت مولتی مدیا در شبکه، مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار که نسبت به نرم افزارهای مشابه، بهینه سازی شده است و سرعت بالایی دارد در دو نسخه گیرنده و فرستنده طراحی شده است. نسخه فرستنده آن می بایست در دستگاه مبدا نصب شود و نسخه گیرنده آن در دستگاه مقصد ( دستگاه WMS ). هنگامی این دو نسخه نرم‌افزار در شبکه فعال می‌شوند قادر هستند یکدیگر را بیابند و با یکدیگر به تبادل صوت و تصویر بپردازند.
بسیاری از تجهیزات WMS نظیر D-Link DSM-260 از این فن آوری جهت انتقال بی سیم صوت و تصویر استفاده می کنند. 
این نرم افزار کارکرد بسیار ساده و مطلوبی دارد و حالت های مختلفتی دارد که به کاربر اجازه می دهد که ارتباط را جهت کاربردهای مختلف نظیر پخش موزیک بهینه سازی کند. 

۱.۳ پروتوکل Airplay

Airplay پروتوکل اختصاصی شرکت اپل برای انتقال بی سیم صوت و تصویر است. این پروتوکل نسل جدید پروتوکل قبلی Airtunes است که تنها برای انتقال بی سیم صوت مورد استفاده قرار می گرفته است. تمامی سیستم عامل های این شرکت (‌ iOS و Mac OS X ) از این پروتوکل پشتیبانی می کنند. تجهیزات بیسیاری نظیر صفحه نمایش و سیستم های صوتی مختلف وجود دارد که از این پروتوکل پشتیبانی می کنند. 
Airplay سازگاری غیر قابل وصفی با  تجهیزات ساخت اپل دارد و این سازگاری سبب محبوبیت بسیار زیاد این پروتوکل در میان طرفداران تجهیزات اپل است. 
باید توجه کنید که در صورتی می توانید از مزایای AirPlay به طور کامل بهره مند شوید که فرستنده و گیرنده از تولیدات کمپانی Apple باشند یا اینکه یکی از دستگاه های فرستنده یا گیرنده که از تولیدات اپل نیست از AirPlay پشتیبانی کند. یکی از تجهیزاتی که تولید شرکت اپل نیست اما از پروتوکل AirPlay پشتیبانی می کند دستگاه D-Link Boxee Box است.  

فن آوری ها و نرم افزارهای دیگر بسیاری برای WMS نظیر WiDi و PlayFi وجود دارد. اما سه فن آوری ذکر شده پر استفاده ترین هستند و تمامی دستگاه های WMS محبوب بازار از یکی از این فن آوری ها استفاده می کنند.

۲. تجهیزات خوشنام و پر فروش که امکان WMS را دارند

با توجه به آنچه که گفته شد، از میان تمامی تجهیزاتی که تا به امروز در خصوص WMS تولید شده اند برخی از آنها به دلایل مختلف بیش از بقیه تجهیزات مورد توجه استفاده کنندگان قرار گرفته اند. در این بخش ۴ دستگاه پر فروش بازار معرفی می شود.

۲.۱ Apple TV

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

تلویزیون اپل یا Apple TV برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط استیو جابز به دنیای فن آوری معرفی شد. در حال حاضر آخرین نسخه این دستگاه معروف به نسل سوم Apple TV ست که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده است. این دستگاه با استفاده از پروتوکل AirPlay بهترین و بیشترین سازگاری را با محصولات تولید کمپانی Apple دارد. در صورتیکه از iPhone, iPad, iPod یا مک بوک استفاده می کنید باید بدانید که بهترین گزینه انتخاب Apple TV برای انتقال بی سیم صوت و تصویر از لپ تاپ، تبلت یا موبایل به تلویزیون یا پروژکتور است. اپل تی وی می تواند با Apple ID شما به حساب اپل شما لاگین کند در این صورت از طریق شبکه وای فای یا سرویس iCloud تمامی فیلم ها، عکس ها و فایل های صوتی که روی دیگر دستگاه های اپل دارید به راحتی از روی اپل تی وی قابل مشاهده و پخش هستند. همچنین اپل تی وی ( Apple TV ) به شما امکان پخش صفحه لپ تاپ یا تبلت و موبایل را بر روی تلویزیون خواهد داد. شما می توانید روی اپل تی وی اپ های متفاوتی نظیر Youtube App نصب کنید و از طریق این نرم افزار های کانال ها مورد علاقه خود را ببینید. 

به هر حال برای یک طرفدار محصولات اپل،Apple TV بهترین انتخاب برای انتقال بی سیم صوت و تصویر است.  

۲.۲ Google ChromeCast

کروم کست دانگل کوچک و ۳۵ دلاری گوگل است که در سال ۲۰۱۳ به جهانیان معرفی شد. این دستگاه کوچک و ارزان قیمت طراحی جالبی دارد. فارغ از اینکه از چه موبایلی با چه سیستم عاملی استفاده می کنید می توانید از این دستگاه استفاده کنید. در قدم اول نیاز دارید که این دستگاه را به شبکه وای فای محلی متصل کنید. این کار زمان زیادی نیاز ندارد کمتر از ۵ دقیقه می توانید این کار را انجام دهید. در قدم دوم اگر از دستگاه های دسکتاپ نظیر لپ تاپ استفاده می کنید اول باید به همان شبکه محلی وای فای متصل باشید، سپس با نصب افزونه کروم کست روی مرورگر Chrome می توانید یکی از tab های مرورگر یا کل صفحه نمایش دستگاهتان (‌ Display Mirror ) را از طریق کروم کست روی تلویزیون یا پروژکتور پخش کنید. برای موبایل و تبلت نیز فارغ از اینکه سیستم عامل آن iOS باشد یا Android نرم افزار های بسیاری وجود دارد که حضور کروم کست را در شبکه متوجه می شوند و می توانند تصاویر، فیلم ها یا موسیقی را بر روی تلویزیون پخش کنند. 
به طور کلی این دستگاه مانند دیگر سرویس های گوگل، برای بیشترین کارایی و سهل ترین استفاده طراحی شده است. اما کاربران باید توجه داشته باشند که این دستگاه برای کارکرد حتما باید به اینترنت متصل باشد و با توجه به اعمال سیاست های ویژه فیلترینگ در کشور ما برخی اوقات استفاده از این دستگاه کمی سخت خواهد شد.

در قسمت راهنمای نصب و راه اندازی آرمانیکا یک مقاله کامل و خوب جهت راهنمایی کاربران برای نصب و راه اندازی گوگل کروم کست وجود دارد. 
در هر صورت این دستگاه انتخاب بسیار خوبی برای افرادی ست که مهارتهای خاصی در استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها دارند و همچنین به دنبال آزادی عمل بیشتری هستند. هر روز در Google Play یا Appstore به دنبال نرم افزارهای جدید برای انجام آسانتر کارها هستند. هر روزه به تعداد نرم افزارهایی که برای استفاده از کروم کست طراحی می شوند افزوده می شود. 

۲.۳ D-Link DSM-260 

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

این دستگاه یکی از پر طرفدارترین دستگاه های موجود در بازار انتقال بی سیم صوت و تصویر است و از فن آوری Miracast و نرم افزار MirrorOp پشتیبانی می کند. با اکثر سیستم عامل ها نظیر ویندوز، لینوکس، مک او اس ایکس ( Mac OS X ) ،اندروید ،iOS سازگاری دارد. قیمت این دستگاه از Apple TV ارزانتر و گرانتر از گوگل کروم کست است. به نسبت کروم کست آزادی عمل کمتری به شما می دهد و با توجه به سازگاری با اکثر سیستم عامل های رایج در بازار به نسبت Apple TV آزادی عمل بیشتری دارد. جهت کارکرد نیاز به اینترنت ندارد و حتی شما می توانید به صورت مستقیم و با استفاده اکسس پوینت وای فای تعبیه شده در این دستگاه از طریق لپ تاپ، موبایل یا تبلت به آن متصل شوید و از این طریق مولتی مدیا را روی تلویزیون یا پروژکتور پخش کنید.

این دستگاه جهت اتصال به تلویزیون از درگاه HDMI و کامپوزیت به صورت همزمان پشتیبانی می کند. پورت کامپوزیت در تلویزیون های قدیمی استفاده می شده است و به نسبت پورت HDMI کیفیت صوت و تصویر پایین تری دارد. گاهی اوقات ممکن است تلویزیون مورد استفاده قدیمی باشد و پورت HDMIنداشته باشد و  یا  پورت های HDMI به هر دلیلی قابل استفاده نباشد. تهیه یک تلویزیون با درگاه HDMI جهت استفاده از محصولاتی نظیر Apple TV یا ChromeCast نظیر خرید یک کت برای یک دکمه است.
بزرگترین ضعف DSM-260 این است که زمانی که از نرم افزارهای روی موبایل یا تبلت برای پخش مولتی مدیا استفاده می کنید نمی توانید از دیگر امکانات موبایل یا تبلت استفاده کنید و در صورتی که اپلیکیشن DSM-260 را Minimize کنید پخش مولتی مدیا قطع خواهد شد.  

به هر حال به نظر می رسد این دستگاه بهترین انتخاب برای سالن های کنفرانس است. افراد مختلفی با تجهیزات و سیستم عامل های مختلفی به این گونه سالن ها رفت و آمد دارند. در میان تمامی تجهیزات محبوب در بازار DSM-260 راحت ترین دستگاه جهت استفاده است. همچنین این دستگاه در کشور ما دارای ۲۴ ماه گارانتی شرکت خدمات کامپیوتری ایزی به عنوان نماینده رسمی و انحصاری شرکت D-Link در ایران است. این یکی از نقاط قوت DSM-260 در مقابل دیگر تجهیزات این حوزه است.

۲.۴ Ruku Streaming Stick

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

پرفروش ترین دستگاه انتقال صوت و تصویر در آمریکای شمالی، دستگاه Roku Streamming Stick است که به طور چشمگیری مورد توجه خریداران این نوع محصولات قرار گرفته می شود.
خانواده تجهیزات استریمینگ Roku، قدیمی ترین دستگاه‌ها در این حوزه هستند، اما به لحاظ ساختاری، تفاوت عمده‌ای با دو محصول پیشتر ذکر شده دارند.
تجهیزات روکو بصورت پیش‌فرض برای پخش محتوای آنلاین طراحی شده است تا پخش آفلاین صوت و تصویر بصورتی که با متصل کردن Roku Streamming Stick به تلویزیون خود، بر روی صفحه نمایش لیست بیش از 1000 شبکه اینترنتی را مشاهده خواهید کرد.
حال با توجه به اینکه در ایران بسیاری از شبکه‌های فیلم و موسیقی اینترنتی فیلتر هستند و گذشته از آن در مورد شبکه‌های فیلتر نشده، کاربران به علت پایین بودن سرعت اینترنت اقبال چندانی برای دسترسی به این شبکه‌ها ندارند، لذا شاید کاربران ایرانی در مورد خرید این دستگاه دچار شک و تردید زیادی شوند.
به هر حال کمپانی روکو برای پخش فایل‌های موجود بر روی دستگاه ها نیز امکاناتی را قرار داده ولی این امکانات قابل مقایسه با دو دستگاه قبلی که مختص این کار طراحی شده‌اند نیست.
این دستگاه برای کار کردن نیاز به شبکه وای فای دارد و مدیریت آن هم، از طریق ریموت کنترل و اپلیکیشن اندرویدی و اپلی مخصوص به آن انجام می شود.

۳. کدامیک از این تجهیزات برای استفاده من مناسب هستند ؟‌

تجهیزات انتشار مولتی مدیا هر کدام بر اساس بازار هدف خود از دستگاه‌ها و سیستم عامل های خاصی پشتیبانی می‌کنند. لذا در هنگام انتخاب محصولاتی از این دست، مد نظر قراردادن دستگاه‌هایی که در اختیار دارید، مهم‌ترین معیار شما برای یک انتخاب درست خواهد بود.
در ادامه برای اینکه انتخاب ساده‌تر شود، با توجه به اینکه شما چه دستگاه‌ها و چه سیستم عامل هایی را می‌توانید در اختیار داشته باشید، برای شما تشریح خواهیم کرد که توانایی انتخاب کدام یک از کالاهای مورد بحث را دارید و در صورت خرید، از چه طریق می توانید با آن دستگاه ارتباط بر قرار نمایید:

۳.۱ سیستم عامل ها ( لپ تاپ/دسکتاپ ) 

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

​پانوشت ها : 

  1. بصورت رسمی راهی وجود ندارد اما با استفاده از نرم افزارهایی مانند AirParrot می‌توان تمام Desktop را کست کرد.
  2. نرم افزار MirrorOp Sender به همراه DSM-260 برای سیستم عامل مکینتاش ارائه نمی شود. این نرم افزار از وب سایت MirrorOp به صورت نسخه ۳۰ روزه رایگان قابل دریافت و برای استفاده همیشگی می بایست با مبلغی حدود ۲۰ دلار خریداری شود. 
  3. با استفاده از Air Play می توان کل دسکتاپ را کست کرد، یا اینکه به صورت موردی زمان پخش موزیک یا فیلم تنها موزیک یا فیلم را از طریق تلویزیون یا ویدئو پروژکتور پخش کرد. در حالتی که تنها فیلم یا موزیک را از طریق Air Play کست می کنید، لپ تاپ شما می تواند به صورت عادی به کار خود ادامه دهد و شما از نرم افزارهای دیگر به راحتی استفاده کنید و این در حالی ست که فیلم یا موزیک مورد نظر در حال پخش شدن از طریق Apple TV ست. در صورتی که از یکی از دستگاه های iMac و Mac Book ،Mac Book Air استفاده می کنید Apple TV بهترین انتخاب است. 
  4. در برخی نسخه های لینوکس ممکن است شما نتوانید اتصال اولیه کروم کست به شبکه را انجام دهید. چاره کار بسیار ساده است: ابتدا آن را با گوشی خود تنظیم کرده و سپس از لینوکس خود استفاده کنید.
  5. نرم افزار MirrorOp نخسه مخصوص لینوکس ندارد و برای استفاده از نرم‌افزار MirrorOP تنها از طریق محیط های شبیه ساز ویندوز در لینوکس نظیر PlayOnLinux می‌تواند اجرا شود. یا استفاده از نرم‌افزار OpenSource Miracast. هر دو راهکار نیاز به تسلط بسیار زیاد به لینوکس دارد. اما به واقع توصیه ما این است که سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند. 
  6. بصورت رسمی راهی وجود ندارد اما با اندکی سختی امکان‌پذیر است. از آدرس زیر می‌توانید راهنمایی های لازم را بگیرید: Airplay to AppleTV From Linux PC

۳.۲ موبایل/ تبلت 

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

پانوشت ها :

  1. این نکته را باید مدنظر داشته باشید، مایکروسافت همانند همه کارهای ناقصی که همیشه انجام می‌دهد این یکی را هم مستثنی نکرده است و گفته است، گرچه ویندوز 8.1 از میراکست پشتیبانی می‌کند اما برای دستگاه‌های همراهی که به Windows Phone 8.1 آپگرید می‌شوند، تضمینی نمی دهد. لذا اگر قصد استفاده از خرید DSM-260 برای استفاده با ویندوز فون را دارید، پیشتر از کارکردن درست سیستم عامل اطمینان حاصل کنید.
  2. در حال حاضر راهی برای کست کردن از طریق گوگل کروم کست با ویندوز فون ها وجود ندارد اما مایکروسافت قول داده است که راهکاری برای این موضوع ارائه دهد. البته در صورتی که از ویندوز فون استفاده می کنید توصیهء ما این است که طرز تفکرتان را عوض کنید و بنا به سلیقه اندروید یا iOS را انتخاب کنید. 
  3. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اپلیکیشن Roku که متخص به ویندوز فون ارائه شده است به این پیوند در بلاگ Roku مراجعه کنید.
  4. تعدادی اپلیکیشن برای ویندوز فون ها وجود دارد که امکان اتصال و استفاده از پروتوکل Air Play را دارند اما به هر حال ویندوز فون جهت کارکرد با پورتوکل Air Play که در واقع همان پروتوکل Apple TVست طراحی نشده است.
  5. در تجهیزات اندرویدی همراه برای پخش فایل‌های موجود بر روی دستگاه خود می بایست به این آدرس بروید و نرم‌افزار متناسب با نیاز خود را در آنجا یافته و نصب کنید. بطور مثال از PhotoCast می‌توانید برای کست کردن تصویر استفاده کنید. یا از LocalCast برای انتشار تصویر، فیلم و موسیقی. همچنین در صورتی که دستگاه شما از قابلیت کست مستقیم این دانگل بهره می‌برد ( پیشتر در مورد لیست این تجهیزات صحبت شد ) همه کاری که انجام خواهید داد زدن یک دکمه در اپلیکیشن کروم کست خواهد بود. برای پخش محتواهای آنلاین، اپلیکیشن وب سایتی که از آن استفاده می‌کنید باید از این دستگاه پشتیبانی کند. در این صورت با بازکردن آن اپلیکیشن، آیکون کست کردن را برروی آن مشاهده می‌کنید و می‌توان با فشردن آن آیکون صوت و تصویر را کست کنید.
  6. باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از MirrorOP برروی اندروید، دستگاه شما باید در حالت Root قرار داشته باشد. همچنین اگر نسخه اندروید شما بالاتر از 4.2 است از مسیر Settings > Display > Wireless Display می‌توانید میراکست را فعال کرده و صفحه نمایش خود را کست کنید. با استفاده از Air Play می توان کل صفحه موبایل یا تبلت را کست کرد، یا اینکه به صورت موردی زمان پخش موزیک یا فیلم تنها موزیک یا فیلم را از طریق تلویزیون یا ویدئو پروژکتور پخش کرد. 
  7. روکو آنچنان که می بایست با اندروید رابطه خوبی ندارد. اما در هر صورت پیش از اپلیکیشن Roku 3 Player قابلیت نصب روی اندروید را داشته که شما توسط این اپلیکشن می توانستید کانال های روکو را جستجو کرده و کانال مورد علاقه را بر روی Roku Streaming Stick پخش کنید. در حال حاضر در نسخه چدید Roku 3 Player امکان پخش ویدئو هایی که روی گوشی یا تبلت وجود دارد بر روی روکو اضافه شده است.
  8. اندروید برای کار با پروتوکل Air Play طراحی نشده است. برخی راهکارهایی وجود دارد که لزوما شاید شما به هر دلیل نتوانید از آن استفاده کنید. به هر حال توصیه ما این است که اگر دارای موبایل یا تبلت با سیستم عامل اندروید هستید از Apple TV استفاده نکنید. تنها در صورتیکه یک Apple TV برای انجام دیگر امور داشتید و یک روز تعطیل با حداقل ۱۰ ساعت وقت، حالا شاید منطقی باشد جهت سرگرمی سعی کنید که با سیستم عامل اندروید روی Apple TV کست کنید.
  9. چند ده یا شاید هم بیش از صدها نرم افزار روی App store وجود دارد که حضور کروم کست را در شبکه حس می کند و شما با استفاده از آنها می توانید فایل های صوت و تصویر را روی تلویزیون پخش کنید. حتی تعدادی نرم افزار نظیر بازی XO طراحی شده که چند نفری می توانید با اتصال به کروم کست از آن استفاده کنید.
  10. D-link Media نرم افزار آسانی ست. به راحتی با آن کار می کنید و فایل های شما را روی DSM-260 کست می کند. بزرگترین ایراد این نرم افزار این است که نمی تواند در پس زمینه کار کند. یعنی در صورتی که در حال پخش موزیک هستید اگر بخواهید ایمیلتان را چک کنید و نرم افزار D-Link Media را Minimize کنید، پخش موزیک قطع می شود. 
  11. Apple TV در کنار پروتوکل Air Play به شما این امکان را می دهد که تمامی دسکتاپ موبایل یا تبلت را روی تلویزیون پخش کنید یا اینکه تنها یک موزیک یا فیلم را روی تلویزیون پخش کنید. این دستگاه بالاترین سازگاری را با محصولات اپل دارد. 

 ۴. جمع بندی 

همانطور که گفته شد و شما هم مشاهده نمودید تقریباً همه دستگاه‌ها را بالاخره می‌توان با ترفندی به یکدیگر جفت و جور کرد اما مسلماً گام برداشتن در راه های غیر معمول، مشکلات و دردسرهای خود را خواهد داشت. بطور مثال Root کردن گوشی اندروید خطرات عدیده ای نظیر احتمال از کار افتادن آپدیت، افزایش آسیب‌پذیری امنیتی گوشی و … را دربرخواهد داشت.
لذا اگر جزو کسانی هستید که حوصله دردسر و اتفاقات احتمالی بعدی را ندارید و تنها می‌خواهید وسیله‌ای را مطابق با نیاز خود خریداری نمایید و بدون هیچ دغدغه ذهنی از آن استفاده نمایید پیشنهاد ما به شما این است:

راهنمای خرید دستگاه های انتقال بی سیم صوت و تصویر

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها: